شناسهٔ خبر: 43614857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرونا نباید به بیماری عادی برای مردم تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم از ضرورت اتخاذ روش های جدید تبلیغی برای جلوگیری از تبدیل شدن کرونا به یک امر عادی سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیژن سلیمان پور امروز و در جمع تعدادی از مدیران استان قم در سالن کرامت استانداری با اشاره به ضروت تغییر در شیوه های اطلاع رسانی مربوط به کرونا اظهار کرد: می توان به مسؤولان علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان پیشنهاد داد تا تغییراتی در نحوه اطلاع رسانی های خود بویژه اطلاع رسانی های روزانه إعمال کنند و به طور مثال از پخش تصاویر بیمارستانی بهره گیرند.

وی اضافه کرد: از 10 روز قبل تصمیم بر این گرفته شد که تبلیغات بصری مبارزه با کرونا در سطح شهر قم افزایش یابد که این امر محقق شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم همچنین گفت: به رسانه ها و نشریات هم توصیه شده تا ضمن استفاده از ماسک در لوگوی خود، از انتشار تصاویر بدون ماسک مسؤولان استان هم ممانعت کنند و از تصاویر آرشیوی استفاده نکنند.

وی افزود: مقرر شده تا گوشه ای از همه تبلیغات بخش دولتی و خصوصی به مسئله لزوم مبارزه با کرونا اختصاص پیدا کند.

سلیمان پور با اعلام نگرانی شورای اطلاع رسانی استان نسبت به عادی انگاری کرونا در بین مردم یادآور شد: باید از روش های جدید تبلیغی رسانه ای کمک گرفت تا این عادی انگاری ها از بین برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم همچنین از تشکیل کمیته تولید محتوا و کمیته عملیات روانی زیر نظر شورای اطلاع رسانی استان و با هدف برنامه ریزی های تخصصی تر مبارزه با کرونا خبر داد.

 

جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر

وی در مورد موضوع جمع آوری متکدّیان بیان کرد: این موضوع با هدف عفیف تر شدن چهره شهر و بویژه اطراف حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) در دستور کار قرار گرفت و در شش ماهه نخست امسال 317 متکدی مرد و 45 متکدی زن جمع آوری و در اردوگاه غربالگری شهرداری و یا مرکز آسیب دیدگان بهزیستی پذیرش شدند.

سلیمان پور ادامه داد: این جمع آوری ها در شش ماهه دوم امسال نیز پیگیری می شود تا إن شاء الله بتوانیم زمینه سالم سازی آنان را فراهم کنیم و شهری بدون متکدی داشته باشیم.

وی درباره معتادان متجاهر گفت: در این موضوع نیز بحث جمع آوری انجام شده و معتادان متجاهر شناسایی شده به برخی مراکز تخصصی قرنطینه معرفی شده اند که این موضوع در شش ماهه دوم امسال نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/2258

نظر شما