شناسهٔ خبر: 43614609 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

احداث ۶۳ سایت جدید مخابراتی در نقاط شهری آذربایجان‌غربی

سینا پسران افشاریان

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: همکاران ما دائما شبکه را مورد بررسی و پایش قرار میدهند و برنامه ریزی های لازم برای ایجاد سایت های جدید انجام میشود و در این خصوص ۶۳ سایت جدید احداث خواهدشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری با اشاره به حوزه فعالیت های مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۸۷ که شرکت مخابرات ایران به طور کامل به بخش خصوص واگذار و حوزه وظایف آن کاملا شفاف شد که بر اساس آن توسعه و پوشش حوزه شهری به طور کامل بر عهده شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و مسئولیت توسعه حوزه روستایی از دوش این شرکت برداشته شد.

 وی افزود: طبیعتا توسعه مناطق روستایی نیز با برنامه ریزی های انجام شده با اداره کل فناوری استان نیز قابل برنامه ریزی است اما توسعه زیرساخت های مخابراتی شهری استان بر عهده مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی است که امیدوارم مردم استان در این چهار چوب به بهترین نحو از خدمات ما استفاده ببرند.

 سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی در پاسخ به سئوال گزارشگر این برنامه در خصوص کیفیت خدمات همراه و ثابت اظهار کرد: در خصوص آنتن دهی شبکه تلفن همراه باید عرض کنم که در حال حاضر تمام نقاط شهری و روستایی استان به طور کامل تحت پوشش قرار دارند.

 وی گفت: تمام نقاط شهری استان نیز از پوشش مناسب اینترنت نسل سه و چهار برخوردار هستند، اما طبیعتا برخی نقاط شهری به دلیل ساخت و سازهای مکرر و رشد محدوده حاشیه شهر ها، ممکن است در دریافت خدمات اینترنت با همراه مشکلاتی داشته باشند.

 نوری تصریح کرد: با این وجود همکاران ما دائما شبکه را مورد بررسی و پایش قرار میدهند و  برنامه ریزی های لازم برای ایجاد سایت های جدید انجام میشود که در همین راستا در سال جاری ۶۳ سایت جدید در شهرهای استان در دست ساخت است.

 سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی‌افزود: علاوه بر این پروژه های جدیدی در نقاط جاده ای استان نیز در دست اقدام است که از جمله آن ها میتوان به پوشش کامل نسل سه و چهار اینترنت در جاده مواصلاتی شهید کلانتری اشاره کرد.

 ارتقاء کیفیت سروریس های تلفن همراه با نصب تکنولوژی جدید در بیش از ۵۰۰ نقطه در سال ۹۹

 سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۹ و در بیش از ۵۰۰ نقطه استان تکنولوژی‌های جدید شبکه تلفن همراه  از جمله تبدیل تکنولوژی نسل سوم به چهارم به منظور بهبود کیفیت شبکه نصب شده است.

 نوری  در خصوص شرایط و نحوه خرید اشتراک جدید تلفن ثابت اظهار کرد: بر اساس سیاست گذاری ها، ما سالانه ۲۰ هزار مشترک جدید را در سطح استان به شبکه تلفن ثابت خانگی وارد میکنیم و این شبکه برای پاسخگویی به نیازهای مردم طراحی شده است.

 وی افزود: با توجه به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می افتد ما به بیش از ۹۵ درصد این درخواست ها پاسخ مثبت میدهیم، اما طبیعی است که در بافت قدیم شهر، درخواست ها و ساخت و سازهای ساختمانی به دلیل برخی محدودیت های فنی زمان بیشتری را طلب کند یا فعلا ممکن نباشد.

 سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۸ نیز  در بیش از ۶۸ مرکز جدید به منظور پاسخگویی به این نیاز در حال ایجاد شبکه و نصب تجهیزات هستیم، ما در نقاطی که ساخت و ساز جدید انجام شده هیچ گونه محدودیتی نداریم، اما در مناطقی که بافت قدیم هستند دچار برخی محدودیت ها هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: تعرفه خرید اشتراک جدید تلفن ثابت بدون تغییر ۲ میلیون ریال و نرخ مکالمات نیز طبق سالهای گذشته تغییری نکرده است.

نوری در پاسخ به سئوال گزارشگر این برنامه مبنی بر اینکه دلیل برخی اختلالات در سیستم آموزش مجازی شاد چیست، تاکید کرد: مشترکین Adsl  مخابرات از شبکه مسی استفاده میکنند و طبیعی است که موقعیت مشترکین نسبت به مرکز در سرعت دریافت اطلاعات و کیفیت خدمات تاثیرگذار باشد، علاوه بر این برخی عوامل دیگر مانند نوع سرویس خریداری شده و کیفیت ساخت و ساز و زیرساخت های ساختمان مسکونی یا واحد تجاری در سرعت اینترنت تاثیرگذار است.

 وی افزود: اما در خصوص برنامه شاد این موضوع یک بحث دو طرفه است، متولی این سرویس وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل فناوری در استان ها است و ما تنها بستر فیزیکی ارتباط را تامین میکنیم.

 سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: ممکن است در برخی نقاط شبکه تلفن همراه دچار مشکلاتی باشیم که این شبکه مرتبا پایش و برای حل مشکلات آن برنامه ریزی می شود، در سال ۹۹ و در بیش از ۵۰۰ نقطه استان تکنولوژی های جدید شبکه تلفن همراه  از جمله تبدیل تکنولوژی نسل سوم به چهارم به منظور بهبود کیفیت شبکه نصب شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما