شناسهٔ خبر: 43614478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابوشریف: وحدت جهان اسلام مانع از توهین به مقدسات می‌شود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اتفاقات فرانسه گفت: در این باره علما موضع قاطعی نگرفتند که این اشکال است. سیاسیون بابد تلاش کنند اگر ما با هم وحدت داشته باشیم دشمنان اسلام نمی‌توانند به مقدسات ما توهین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» با بیان اینکه وحدت امت اسلامی بحث بسیار مهم و اساسی است و اگر ما به ارزش‌های خودمان برگردیم قطعاً دشمن فرصتی برای ایجاد تفرقه پیدا نمی‌کند، گفت: مهم این است که ایجاد وحدت وظیفه علما و سیاسیون است. برای مثال اگر رابطه سیاسی خوبی میان ایران و عربستان وجود داشت، خیلی از مسائل اختلافی مطرح نمی‌شد و خیلی از این فرقه‌ها شکل نمی‌گرفت. اساسا نباید از اختلاف فرار کرد و باید با گفت‌وگو به ایجاد رشد و تعالی کمک کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: بر این اساس ما باید خودمان اختلافات را کاهش دهیم و قرآن را محور قرار دهیم که می‌فرماید: «اشدا علی الکفار رحما بینهم» و این اساس حل اختلافات است و باید آیات محکمات قرآن محور قرار گیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: وحدت اسلامی مسئله اساسی است و اگر به ارزش‌های خود برگردیم دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

ابوشریف با اشاره به موضوع اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه، گفت: متأسفانه علما و سیاسیون موضع‌گیری چندانی نکردند و ضروری است تلاش بیشتری کنند. وقتی ما در یک نقطه با هم وحدت داشته باشیم، قطعاً دشمنان جرئت جسارت به پیامبر(ص) را پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما نباید از اختلافات فرار کنیم بلکه گاهی اختلافات باعث رشد و تعالی است. بزرگترین اختلافات بر سر امامت است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: اختلافات فقها و بسیاری از مسلمین طبیعی و رایج است. ما باید تلاش کنیم با تأسی به قرآن اختلافات را کاهش دهیم.

ابوشریف با بیان اینکه ما باید برای ایجاد وحدت تلاش گسترده کنیم، گفت: با وجود دین واحد می‌توانیم نقاط مشترک زیادی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما