شناسهٔ خبر: 43614162 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عمده‌غیاثی:

بهترین شیوه برای ادامه لیگ برتر والیبال به تصویب رسید

ساناز سلیمان آبادی

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد با بیان این که روش انتخاب شده، بهترین شیوه ادامه لیگ برتر است، گفت: در نشست هم‌اندیشی نحوه ادامه برگزاری لیگ، اکثر تیم‌ها درباره تصمیمات گرفته شده موافق بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، محمد عمده‌غیاثی با تاکید بر اینکه مسئولان باشگاه شهداب یزد بیش‌تر با اجرایی شدن شیوه سوم پیشنهادی از سوی فدراسیون والیبال برای برگزاری دور برگشت لیگ برتر مردان موافق بودند، گفت: پیشنهاد شهداب تقریباً روی اجرایی شدن برنامه سوم پیشنهادی فدراسیون والیبال بود. اما در جلسه هم‌اندیشی تصمیمات دیگری گرفته شد. با این حال نتیجه این جلسه و تصمیماتی که در آن گرفته شد، خوب بود. همه جوانب در نظر گرفته شد و با نظرسنجی از تمام تیم‌ها، در نهایت یک تصمیم جامع گرفته شد.

وی جلسه هم‌اندیشی را هم این‌طور ارزیابی کرد: در مجموع جلسه خوبی برگزار شد. اکثر تیم‌ها درخصوص تصمیمات گرفته شده اتفاق نظر داشتند. بیش‌تر نمایندگان حاضر در جلسه، نظرشان بر حفظ سلامتی بازیکنان بود تا نتیجه‌گیری در لیگ.

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد در پاسخ به این پرسش که آیا با شیوه جدید ادامه لیگ برتر مردان امکان‌پذیر است یا خیر، گفت: به نظرم اگر قرار باشد لیگ برتر سال ۹۹ به پایان برسد، تصمیم اخذ شده در خصوص برگزاری دور رفت به صورت متمرکز و انجام دور برگشت به شیوه VNL (لیگ ملت‌ها)، بهترین روش است. مگر اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور حادتر شود و شرایط به گونه‌ای پیش‌رود که مشکل ایجاد شود؛ اما در حال حاضر، این بهترین شیوه ادامه مسابقات است.

نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی نحوه ادامه لیگ برتر مردان سال ۹۹ روز گذشته (دوشنبه) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و با حضور سایر مسئولین فدراسیون والیبال، مدیران عامل و سرمربیان باشگاه‌های لیگ برتری، در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک تهران برگزار شد.

در پایان این نشست، با موافقت اکثریت شرکت‌کنندگان تصمیم‌گیری شد که ادامه لیگ برتر والیبال مردان سال ۹۹ به شکل زیر انجام شود:

ادامه دور رفت مرحله مقدماتی به صورت متمرکز به میزبانی تهران در سه هفته برگزار می‌شود که البته بین هر هفته مسابقات، ۱۵ روز استراحت در نظر گرفته خواهد شد. ادامه مسابقات دور رفت در سه سالن به صورت همزمان انجام می‌شود.

دور برگشت مرحله مقدماتی نیز به صورت متمرکز و همانند لیگ ملت‌ها در پنج هفته برگزار خواهد شد.

در پایان دور مقدماتی هشت تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

نظر شما