شناسهٔ خبر: 43612933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات کرونایی در دلفان فعال شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دادگستری دلفان گفت: ۲ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات افراد در زمینه مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت نکردن این قوانین در شهرستان فعال شد.

صاحب‌خبر -

علی صفربیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شعبه‌ها به منظور رسیدگی به تخلفات و جرایم افرادی که از مصوبه و دستورات ستاد مقابله، سرپیچی می‌کنند برای شهر نورآباد و بخش‌های خاوه و کاکاوند تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با هرگونه رفتار تهدیدکننده سلامت مردم و اشخاص متخلف نسبت به مصوبات اعلام شده، با قاطعیت و بدون چشم پوشی برخورد می کنیم.

صفربیرانوند از مردم دلفان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عمل خلاف دستورات ستاد مقابله با کرونا که از مصادیق جرایم مجرمانه است مراتب را به دادگستری شهرستان اطلاع دهند.

وی ادامه داد: در کنار تلاش مسوولان برای مبارزه با شیوع کرونا، باید مقابله با اخبار جعلی و منتشرکنندگان آن که امنیت روحی و سلامت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند در دستور کار جدی ضابطان قضایی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس ضابطان قضایی موظف هستند موارد خلاف مصوبات را به طور مستمر رصد و گزارش خود در این مورد را به دادسرای دلفان ارایه کنند تا افراد احضار شوند و در مورد اسناد مطالب عنوان شده از سوی آن‌ها تحقیق شود.

رییس دادگستری دلفان گفت: پرونده‌های ارجاع شده به شعبه ویژه، بنابر دستور صادره، خارج از نوبت بررسی می‌شوند و چنانچه مطالب منتشره از سوی افراد فراخوانده شده خلاف واقع و کذب باشد، برخورد قضایی لازم انجام می‌گیرد.

لرستان هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع کرونا است که چهار شهر الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر آن شرایط فوق حاد دارند، خرم‌آباد و بروجرد نیز در وضعیت بحرانی هستند و تمام محدودیت‌های کرونایی تا جمعه نهم آبان ماه در این استان تمدید شده است.

۳۸ هزار و ۷۷۴ مورد مثبت کرونا تا چهارم آبان ماه در لرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۷۶ نفر جان باخته‌اند.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد. 

نظر شما