شناسهٔ خبر: 43611687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سپاه و بسیج کمک‌حال دولت در نظارت دقیق بر بازار

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با اشاره به پیگیری مجلس از وزیر صمت برای ثبات بازار گفت: به وزارت صمت پیشنهاد داده شد تا برای کنترل قیمت‌ها و نظارت دقیق از نیروهای بسیج استفاده کرده تا آن‌ها در نظارت بازار کمک‌حال دولت باشند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصاد در کشور اظهار کرد: برای بررسی وضعیت افسارگسیخته و نوسانات قیمت‌ها،  به‌صورت ویژه و مستمر  با وزیر صمت در جلسات متعدد مورد مطالبه قرار  و راهکارهایی برای کاهش این مشکلات و برگرداندن ثبات بازار ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خرید دام نهاده‌های دامی ارز دولتی اختصاص داده‌شده بود که نهادها خریداری اما در بازار دولت یافت نمی‌شود، افزود: اینکه نهاده‌های دامی در بازار آزاد موجود است اما در بازار دولتی یافت نمی‌شود جای تأمل بوده و موردبررسی قرارگرفته است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز باید فکری برای کنترل نهادهای دامی صورت بگیرد، گفت: این‌قدر که عدم نظارت و ضعف مدیرت به کشور آسیب‌زده، دشمن این‌گونه به کشور آسیب نزده است، متأسفانه این ضعف مدیریتی، سفره‌های مردم را روزبه‌روز  تنگ‌تر کرده و مجلس برای رفع مشکل به‌طورجدی پیگیر خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه به  وزارت صمت پیشنهاد داده شد تا برای کنترل قیمت‌ها و نظارت دقیق از نیروهای بسیج استفاده کرده تا آن‌ها در نظارت بازار کمک‌حال دولت باشند، تصریح کرد: کنترل قیمت‌ها، کشف انبارها و جلوگیری از بی‌ثباتی اقتصادی توسط نیروهای بسیج می‌تواند به‌خوبی انجام بگیرد چراکه آن‌ها در عرصه‌های  خدمت به کشور همواره تلاش کرده و گام‌های مهمی برداشتند و امروز نیز می‌توانند در این ضعف اقتصادی به کمک دولت بیایند.

وی با اذعان به اینکه  امروز برای عبور از مشکل به وحدت نیاز بوده و باید  از اختلاف دوری کرد، افزود: نظارت از طریق نیروهای بسیجی و مردمی برای کنترل قیمت اجناس، یکی از راهکارهای پیشنهادی به وزیر صمت بوده تا با همکاری با سپاه و نیروهای بسیج   نظارت دقیق‌ و منظم انجام بگیرد.

نماینده مردم شهرستان رشت با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی  به‌ویژه به  کشورهای همسایه و واردات اقلام موردنیاز کشور بدون نیاز به معامله ارزی بیان کرد: ورود کالاهای اساسی و صادرات، به‌صورت صادرات واردات کالا می‌تواند مشکلات اقتصادی را کاهش دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظر شما