شناسهٔ خبر: 43611618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۴۹ زندانی غیرعمد یزدی آزاد شدند

گروه استان‌ها - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۴۹ زندانی جرائم غیر عمد در هفت ماهه ابتدای سال جاری خبر داد

صاحب‌خبر -

اسلام افشون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در 7 ماهه ابتدای سال با همت خیرین و نیکوکاران و کوشش کارکنان ستاد دیه استان یزد تعداد 249 نفر از زندانیان‌ محکوم مالی جرائم غیر عمد که در زندان‌های استان بودند، آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی گفت: برای آزادی این 249 نفر محکوم مالی مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود 6 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شد.

افشون افزود: به همت اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها مبلغی بالغ بر 114 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ 6 میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 211 نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد تصریح کرد: در مهر ماه امسال تعداد 10 زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین و نیکوکاران به مناسبت اربعین حسینی، تعداد 5 نفر محکوم مالی همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

افشون افزود: هم اکنون تعداد 219 محکوم مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی مبلغ بر 1400 میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام/781/ ت

نظر شما