شناسهٔ خبر: 43611437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بشار الجعفری:

ترکيه تروريسم را به سراسر منطقه صادر مي‌کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی گفت که حمایت ترکیه از تروریسم در سوریه و کشورهای دیگر منطقه تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: نظام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دامنه مداخلات نظامی و جنایات خود و همچنین حمایت از تروریسم را گسترش داده و از مرزهای سوریه عبور کرده و کشورهای دیگر منطقه را در برگرفته که تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.
الجعفری گفت: ما بارها از شورای امنیت خواسته‌ایم نظام اردوغان را به خاطر نقض تعهداتش و نقض حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل ، قطعنامه‌های شورای امنیت و جنایتی که علیه بشریت در سوریه مرتکب شده، مورد بازخواست قرار دهد.
وی افزود: حمایت نظام اردوغان از تروریسم در سوریه و کشورهای دیگر منطقه تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.
این مقام سوری در ادامه تصریح کرد: نظام ترکیه از زیر بار تعهدات خود که در مذاکرات آستانه و سوچی در خصوص منطقه ادلب پذیرفته شانه خالی می‌کند. ترکیه اقدام به ساخت دیوار حائل در بخش‌هایی از خاک ما کرده است و نشانه‌های مرزی را دستکاری می‌کند. تاکید می‌کنیم که جنایت‌های ترکیه اشغالگر به هیچ وجه نمی‌تواند به حقوق قانونی و حاکمیتی سوریه خدشه‌ای وارد کند.
نماینده دایم سوریه در سازمان ملل همچنین تأکید کرد: جنایات نظام ترکیه وضعیت قانونی اراضی اشغالی سوریه را تغییر نمی‌دهد.
بشار الجعفری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: رویدادهای منطقه اظهارات پیشتر مقامات سوریه درباره تلاش‌های شماری از کشورهای عضو شورای امنیت برای بی‌ثبات کردن کشورهای ما در جهت تحقق منافع دولت‌های خود را به اثبات رساند.
الجعفری گفت: دولت آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال اقدامات اجباری یک جانبه علیه سوریه همچنان به تروریسم اقتصادی دست می‌زنند.

نظر شما