شناسهٔ خبر: 43610657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خبرداد:

برگزاری آیین افتتاحیه طرح کوچ در 14 شهرستان و 2600 مدرسه گلستان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، ازبرگزاری آیین افتتاحیه طرح کوچ در 14 شهرستان و 2600 مدرسه در استان گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در گفتگو با استودیو همکلاسی اظهار داشت: سنجش شرایط جسمانی دانش آموزاندر همه دوره‌های تحصیلی و براساس شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اولویت های اصلی برنامه حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال جاری می باشد.

وی گفت: تقارن هفته تربیت بدنی و افتتاحیه طرح تحولی پیشگیری و کنترل وزن و چاقی فرصتی است تا 370 هزار دانش آموزاستان مورد سنجش BMI قرار گیرند و بعد از هفته تربیت بدنی و تهیه نیمرخ وضعیت دانش آموزان مرحله ارائه بسته حمایتی مشاوره ای، تغذیه ای، ورزشی با کمک دستگاه های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی، به جهت آگاهی بخشی به والدین و دانش آموزان در خصوص ارائه راهکارهای مناسب پیشگیری، کنترل وزن و چاقی در مدارس آغاز می شود.

طبرسا بیان داشت : اشاعه و فرهنگ سازی طرح کوچ و نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان و جامعه بسیار مهم است و سامانه شاد این امکان را به ما می دهد تا راه آسان و سریعتری را به سمت این هدف طی کنیم.

وی افزود : تحرک دانش آموزان نیز عامل بسیار مهمی است و رسالت ما در اجرای طرح کوچ مقابله باکم تحرکی است.

ایشان بابیان اینکه مراقبین سلامت و دبیران تربیت‌بدنی نقشی اساسی در حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس ایفا می کنند، گفت: مراقبین سلامت و دبیران تربیت‌بدنی باید با افزایش مطالعه و آگاهی‌های خود مرجع مشاوره در مدارس قرار گیرند و در صورت نیاز، دانش آموزان را به پزشکان متخصص ارجاع دهند، همچنین گروه آموزشی نیز به عنوان منبع و مرجع علمی در هدایت و نظارت معلمان نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: هدف ما از اجرای طرح کوچ تغییر سبک زندگی غیرفعال و تغذیه نادرست دانش آموزان به سبک زندگی فعال و تغذیه سالم ایشان است.

 

نظر شما