شناسهٔ خبر: 43610400 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمان حضور دانشجویان محصل در خارج به علت کرونا کوتاه شد/ کدام دانشجویان مشمول قانون جدید می شوند؟

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان از کاهش زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به علت شیوع کرونا خبر داد و گفت: زمان حضور پذیرفته شدگان بهمن 98 و پس از آن در کلیه مقاطع تحصیلی کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید عبدالحمید انگجی، مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کاهش زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به علت شیوع کرونا خبر داد و گفت: با هدف ارائه تسهیلات به دانشجویان، زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به استناد گذرنامه، برای پذیرفته شدگان بهمن 98 و پس از آن در کلیه مقاطع تحصیلی کاهش یافت.

وی گفت: علت ارائه این تسهیلات این است که به علت شیوع  ویروس کرونا، تامین شرط حداقل مدت اقامت حضوری در کشور محل تحصیل که یکی از شرایط ارزشیابی مدارک خارج از کشور است با مشکل مواجه شده است به صورتی که دانشجویان بالاجبار برای مدتی از حضور در محل تحصیل محروم می شوند.

وی افزود: برای مساعدت این دسته از دانشجویان، حداقل مدت زمان حضور برای مقاطع مختلف تحصیلی (کاردانی تا دکترا) کاهش می یابد.

انگجی تاکید کرد: این تخفیف فقط مربوط به دوره بیماری کرونا بوده و به تشخیص اداره کل امور دانش آموختگان ( و خارج از اختیار دانشجو بودن) قابل اعمال است.

وی افزود: حداکثر مساعدت قابل اجرا بوده و در صورت کاهش بیشتر حضور، مدرک غیر حضوری محسوب شده و قابل ارزشیابی  نخواهد بود.

هرچند همچنان تأکید بر این است که تحصیلات، منطبق با ضوابط و مقررات عمومی مندرج در وب‌گاه اداره کل دانش آموختگان به نشانی  grad.saorg.ir بصورت حضوری ‌باشد.

مدت جدید اقامت  به شرح زیر است:

حداکثر کاهش مدت زمان اقامت دانشجویی برای تحصیلات حضوری پس از بررسی و تشخیص اداره کل دانش آموختگان در مقطع دکتری 12 ماه، کارشناسی ارشد پنج ساله 12 ماه، کارشناسی ارشد دوساله 3 ماه، کارشناسی ارشد یک ساله 3 ماه، کارشناسی ارشد چهارساله 12 ماه، کارشناسی سه ساله 9 ماه و کاردانی 6 ماه است.

در غیراینصورت طبق ضوابط (ماده 4 بندهای 2 و 3 و  نیز توضیح بند 14 ماده 1 آیین نامه) دوره مجازی تلقی می شود و مدارک صادره غیرقابل ارزشیابی نیست. 

انتهای پیام/

نظر شما