شناسهٔ خبر: 43610031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

روزانه ۱۰ پرستار مشکوک به کرونا در فارس شناسایی می‌شود

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که روزانه بین ۸ تا ۱۰ نفر از پرستاران مشغول به ‌کار در بخش کووید۱۹بیمارستان‌های فارس مشکوک به کرونا شناسایی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،لیلا هاشمی‌زاده فرد حقیقی چهارشنبه ۷ آبان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: مردم باید بدانند پرستاران پس از گذشت مدت هشت ماه تلاش شبانه روزی، هنوز نتوانسته‌اند به مرخصی بروند و ضروری است شهروندان در خانه بمانند تا به این ویروس مبتلا نشوند.

او اظهار کرد: کادر درمان دانشگاه در این مدت هشت ماهه، هیچگاه صحنه خدمات رسانی را خالی نکرده‌اند و ضرورت دارد شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند، زیرا هنوز افرادی هستند که بیماری کرونا را باور ندارند و این در حالیست که ابتلا و مرگ در کمین است.

به عقیده مدیر خدمات پرستاری دانشگاه، تبعات این ویروس همچنان تا پایان سال ادامه دارد و اگر شهروندان رعایت نکنند و همچنان سبک زندگی خود را تغییر ندهند، کار برای کادر درمان دشوار تر خواهد شد.

هاشمی‌زاده اعتماد مردم به کادر درمان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: گواه این امر، آمار روزانه بهبود یافتگان است که از آمار فوتی‌ها چندین برابر بیشتر است و مردم استان این باور را دارند کادر درمان برای بهبودی بیماران شبانه روزی تلاش می‌کنند.

او شرکت در دورهمی‌ها، حضور در مناطق پرتردد و عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی را یکی از عوامل مهم ایجاد موج سوم اعلام کرد و گفت: اگر به این باور برسیم ماسک زدن و ماندن در خانه یکی از راه‌های مهار کنترل این ویروس است، می‌توانیم به کادر درمان کمک کنیم تا آنها نیز انرژی از دست رفته خود را به دست بیاورند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پرستارانی هستند که بعد از هشت ماه تلاش هنوز نتوانسته‌اند فرزندان خود را در آغوش بگیرند، افزود: این موضوع از نظر روحی کارکنان درمان را تحت فشار قرار داده است.

هاشمی‌زاده گفت: به نظر می‌رسد امروز تنها اقشاری که ابتلا به این ویروس را باور دارند کادر درمان و پرستاران هستند، زیرا آنها مستقیما با این ویروس ارتباط دارند و از ترس اینکه مبادا مبتلا و یا ناقل ویروس باشند و اطلاع نداشته باشند، به خانواده و فرزندان خود نزدیک نمی‌شوند و در قرنطینه قرار می‌گیرند تا مبادا با ابتلا خانواده خود، احساس گناه کنند.

مدیرخدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مسئولان خواست تدابیری بیاندیشند تا برای ایجاد انگیزه بیشتر بین کادر پرستاری زمینه جذب و پرداخت معوقات آنان را فراهم کنند؛ چراکه این افراد در شرایط بحرانی کمک رسانهای اصلی مردم بودند و همچنان حضورشان در خط مقدم، ادامه دارد.

او جذب نیروی های ۸۹ روزه برای ارائه خدمات به مبتلایان کووید ۱۹ را یکی از اقدامات مهم توصیف کرد و گفت: در صورت نیاز این روند همچنان ادامه دارد تا بتوانیم به هموطنان کمک رسانی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما