شناسهٔ خبر: 43609401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی

دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در سال ۱۳۹۹ با شعار دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی در شهرستان سرخه اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با آغاز هفته بسیج دانش آموزی سرهنگ مرتضی عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه با اشاره به سخن حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) اظهار داشت: 13 آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش آموز است. به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است. آمریکا از رشد انقلابی دانش آموز ما بیمناک است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت، همچنین 26شهید دانش آموز و 4 شهید فرهنگی شهرستان سرخه افزود: هشتم آبان ماه یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاور مردانی است که در عین صغر سن و سال، افتخارات بزرگی را برای نسل های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشته و به حق، این روز به عنوان روز بسیج دانش آموزی نام گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: در دوران پس از جنگ نیز بسیج دانش آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش آموزان عزیز از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و با تصویب قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش آموزی توسط مجلس شورای اسلامی با فعالیت های مناسب و متنوع خود عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشت.

عبداللهی با اشاره به اینکه امروز نیز می بینیم که جوانان این مرز و بوم در قالب یک تشکل الهی با حضور فعال در عرصه های سیاسی و فرهنگی نقش آفرینی می کنند؛ گفت: شعار هفته بسیج دانش آموزی سال 99 با عنوان دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ها و اقداماتی با توجه به شرایط موجود ویروس منحوس کرونا به همت حوزه بسیج دانش آموزی ولایت و اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه در هفته بسیج دانش آموزی برنامه ریزی شده است؛ خاطرنشان کرد: پویش آمریکا باید از منطقه برود؛ این پویش در فضای مجازی برگزار خواهد شد. در این پویش دانش آموزان در بخش های متن نویسی با موضوع چرا مرگ بر آمریکا؟، پیام به سربازان آمریکایی(یک پیام تصویری به سربازان آمریکایی، با موضوع خروج سربازان آمریکایی از منطقه و انتقام سخت خون شهید حاج قاسم سلیمانی)، نقاشی یا کاریکاتور و نماهنگ  با موضوع استکبار ستیزی و ترسیم جنایات آمریکا، اینفوگرافی از بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری(مدظله) و یا به تصویر کشاندن جنایات آمریکا در منطقه هم صدا با حاج قاسم، تهیه پادکست صوتی با صدای دانش آموز و قرائت بخشی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه بیان داشت: از دیگر ویژه برنامه ها می توان به برنامه سردادن شعار مرگ برآمریکا( پویش همه با هم مرگ بر آمریکا) اشاره کرد. در روز13آبان رأس ساعت 9 صبح هر دانش آموز می تواند با تهیه فیلم از خود در فضای عمومی مانند پشت بام منزل ، حیاط، محله و .... با صدای رسا مرگ بر آمریکا بگوید و در پویش همه با هم مرگ بر آمریکا شرکت کند. همه دانش آموزان باید کلیه آثار خود را به آدرس @hamshagerdiiدر پیام رسان ایتا ارسال نمایند.

عبداللهی گفت: امضای طومار مجازی دانش آموزی با شعار آمریکای جنایت کار باید از منطقه برود، بر بستر فضای مجازی طراحی شده ودر سایت beest.irدانش آموزان با ثبت نام و نام خانوادگی خود، این طومار را امضاء می کنند و ایجاد کانال استانی راهیان نور مجازی با توجه به احتمال تعطیلی سفرهای راهیان نور دانش آموزی در سال جاری، کانال ویژه راهیان نور در سطح استان ایجاد و محتوای مناسب با سفر راهیان نور شامل معرفی مناطق، خاطرات شهدای بومی، روایتگری های دفاع مقدس برای دانش آموزان در کانال بارگذاری می شود؛ از دیگر برنامه هاست.

وی ضمن اشاره به اجرای بیانیه ضدآمریکایی توسط مجمع علوی و فاطمی حوزه  بسیج دانش آموزی ولایت  شهرستان اذعان داشت: اهدای حکم و نشان بسیج دانش آموزی به فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی، جمع آوری آثار ویژه برنامه گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس " جشنواره سرو سرخ " تا 20 آبان . (پوستر ارسال می شود)، گلباران گلزار شهدا توسط روسای کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی و فرماندهان واحدهای پیشگام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه برنامه هایی چون ارسال محتوا و چاپ پوستر  هفته بسیج دانش آموزی در کانال ها و گروه های مدارس، ضبط قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در گلزار شهدا و انتشار به صورت زنده و کلیپ در گروه های دانش آموزی به مناسبت تقارن با میلاد حضرت رسول (ص)، پویش تلاوت دعای هفتم صحیفه سجادیه در روز جمعه  ساعت 21 توسط دانش آموزان، معرفی شهدای دانش آموز و انتشار وصیتنامه ،زندگی نامه و کلیپ های در رسانه ها و کانالهای مدارس و برگزاری جلسه معارفه مربیان طرح امیدان امروز یاوران فردا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه های در دست اجرا در طول هفته بسیج دانش آموزی دانست.

عبداللهی در خاتمه گفت: حوزه  مقاومت بسیج دانش آموزی ولایت نیز به همت خیرین، دانش آموزان، فرهنگیان بسیجی و مربیان دلسوز در ایام کرونا، اقدام به ضدعفونی مدارس، مساجد و معابر پرداخته و در کارگاه های خیاطی اقدام به تولید ماسک کرده همچنین در رزمایش همدلی و مواسات نیز اقدام به اهدای سبدهای معیشتی، بسته های نقدی و لوازم التحریر در بین خانواده های کم برخوردار و آسیب پذیر پرداخته است.

نظر شما