شناسهٔ خبر: 43602995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش۲۰ میلیارد یورویی بودجه پلیس فرانسه برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی

تهران - ایرنا - در پی حملات تروریستی و هشدارهای بمب‌گذاری چند هفته اخیر، مجمع ملی فرانسه به افزایش افزون بر ۲۰ میلیارد یورویی بودجه پلیس و ژاندارمری برای تقویت امنیت در این کشور رای داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه «ون مینوت» فرانسه، بر اساس رای نمایندگان، بودجه پلیس با ۱.۵۸ درصد رشد به ۱۱.۱۴ میلیارد یورو و با ۴۵ صدم درصد اضافه، برای ژاندارمری افزایش می‌یابد.

مجمع ملی فرانسه، هنگام رای گیری بودجه سال ۲۰۲۱میلادی برای حوزه امنیت، همچنین بودجه‌ای در حدود ۳۰ میلیون یورو به آن اعطا کرد.

افزایش بودجه پلیس و ژاندارمری فرانسه از این حیث حائز اهمیت است که در چند هفته اخیر این کشور شاهد برخی اقدام‌های تروریستی بود؛ «ساموئل پتی» معلم ۴۷ ساله تاریخ در حومه پاریس هفته گذشته توسط برخی که دولت فرانسه آن را به افراط‌گرایان نسبت می‌دهد سربریده شد؛ پتی در کلاس درس تصاویری موهن از پیام اسلام (ص) را برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته بود.

پلیس فرانسه در این ارتباط، ۹ نفر را دستگیر کرده است.

شامگاه گذشته نیز برخی اماکن پاریس در پی هشدار بمب‌گذاری تخلیه شد؛ یک سخنگوی پلیس فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که محوطه اطراف «طاق نصرت» در مرکز پاریس بدلیل هشدار بمب گذاری، تخلیه شد. رویترز روز گذشته با اعلام این خبر اضافه کرد که خطوط مترو در این منطقه نیز تخلیه شد.

اخیرا چند هشدار اشتباه درباره بمب گذاری در فرانسه صادر شده که هشدار بمب گذاری هفته گذشته در خط آهن لیون و هشدار ماه گذشته در برج ایفل از آن جمله است.

در پی نارضایتی پلیس و ژاندارمری، «ژرالد درمنن» وزیر کشور فرانسه اوایل ماه اکتبر(مهر) به اتحادیه‌های پلیس این کشور قول داده بود که اقدام‌های لازم برای برای تقویت این بخش انجام دهد.

پلیس فرانسه خواهان افزایش سطح امنیتی در اماکن مذهبی در هفته‌های آتی است. پلیس مدعی است تهدیدات آنلاین از سوی گروه‌های اسلام‌گرای افراطی علیه مسیحیان و مسلمانان میانه‌رو افزایش یافته است.

وزیر کشور فرانسه روز سه‌شنبه در گفت و گو با رادیو «انتر فرانس» اعلام کرد که به دنبال حرفهای جنجالی مکرون، تهدیدها علیه فرانسه افزایش یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما