شناسهٔ خبر: 43601940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر خارجه برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در جلسه این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار شد.

وی افزود: دستور کار جلسه طرح ۱۴ سوال از آقای ظریف بود که دو سوال به دلیل حضور نداشتن نماینده سوال کننده مطرح نشد؛ بعد از پاسخ‌های وزیر امور خارجه یک نماینده از توضیحات قانع شد و ۵ نفر دیگر قانع شدن از پاسخ‌ها را به ارائه پاسخ مکتوب و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند. ۵ نفر از نمایندگان نیز از پاسخ‌ها قانع نشدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عمده محور سوالات طرح شده اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان و همچنین آخرین پیگیری‌های شده در موضوع چهار دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان بود. همچنین ظریف درباره اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی دراین‌باره توضیح داد.

نظر شما