شناسهٔ خبر: 43601771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

۹۸ هزار کودک یمنی با خطر مرگ مواجهند

سازمان ملل اعلام کرد؛ ۹۸ هزار کودک زیر ۵ سال در مناطق جنوبی یمن به دلیل سوء تغذیه با خطر مرگ مواجه هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سازمان ملل متحد، دیروز سه شنبه در بیانیه‌ای با بحرانی خواندن شرایط کودکان در جنوب یمن اعلام کرد که ۹۸ هزار کودک زیر ۵ سال در مناطق جنوبی این کشور به دلیل سوء تغذیه با خطر مرگ مواجه هستند.
 
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد(یونیسف) و برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اعلام کردند: بیش از نیم میلیون کودک زیر پنج سال در مناطق جنوبی یمن دچار سوء تغذیه هستند.

در این بیانیه آمده است: استان‌های أبین، لحج و تعز بیشترین آمار سوء تغذیه را دارند و تقریبا از هر پنج کودک زیر پنج سال یک کودک دچار سوء تغذیه است.

«فیلیپ دوامیل» نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد که زندگی هزاران زن و کودک در معرض خطر است و امکان درمان این سوء تغذیه و پیشگیری از آن از طریق ارسال خدمات ضروری وجود دارد؛ اما انجام آن نیازمند حمایت و اقدام فوری است.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد، همچنین اعلام کردند که ۲۵۰ هزار مادر باردار یا شیرده در مناطق جنوبی یمن نیاز به کمک برای درمان سوء تغذیه دارند.

پیش از این نیز «لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرده بود: در صورتی که طی هفته‌های آینده کمک‌های مالی بین‌المللی انجام نشود، هزاران کودک در یمن به علت سوء تغذیه و بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

پیش از اظهارات این مقام سازمان ملل، تعدادی از سازمان‌های بین المللی اعلام کردند تا پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دیگر از مردم جنوب یمن در معرض ناامنی شدید مواد غذایی قرار خواهند گرفت.

عربستان با همراهی امارات و چندین کشور عربی و همکاری آمریکا در ۶ فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، حمله به یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

نظر شما