شناسهٔ خبر: 43601630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نقدعلی در گفتگو با دانشجو:

۱۵۰ هزار چاه بی‌وقفه درحال مکیدن سفره‌های زیر زمینی هستند / رسیدن به آب‌های غیر قابل تجدید پذیر برای کشور زنگ خطر است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اکنون چاه‌های آب از منابع تجدید پذیر عبور و به منابع غیر قابل تجدید رسیده است که این مورد برای کشور یک زنگ خطر است.

صاحب‌خبر -

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین لوایحی که دستورکار کمیسیون کشاورزی است، لایحه جامع آب است که هنوز لایحه نهایی از سمت دولت به کمیسیون ارسال نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم امروز کشور بحث کم شدن ذخایر آبخوان‌های سطح کشور وکم شدن میزان بارش و برداشت‌های بی روی است که باعث شده است سفره‌های زیر زمینی به سمت کم آبی بروند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در سطح کشور ۱۵۰ هزار چاه مجاز و غیر مجاز وجود دارد که بی وقفه درحال مکیدن سفره‌های زیر زمینی هستند و متاسفانه هیچ قانونی در این رابطه در کشور به صورت جامع وجود ندارد.

نقدعلی تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که در مسئله آب وجود دارد بحث ورود به منابع آبی غیر قابل تجدید پذیر است یعنی اکنون چاه‌های آب از منابع تجدید پذیر عبور کرده و به منابع غیر قابل تجدید رسیده است که این مورد برای کشور یک زنگ خطر است.

وی با بیان اینکه سفره‌های آبی تجدید پذیر در فصول پرباران پُر می‌شوند، گفت: متاسفانه آنقدر سفره‌های آبی غیر‌قابل تجدید پذیر کم شده است که ما شاهد نشست زمین در اکثر نقاط کشور هستیم که باید هرچه سریعتر برای این مشکل راه حلی پیدا شود.

نقد علی اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در حال رایزنی با دولت است تا هرچه زودتر این لایحه به کمیسیون ارسال شود تا کشور بیش از این آب‌ها را از دست ندهد.

نظر شما