شناسهٔ خبر: 43601535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ درصد کلاس‌های درس آذربایجان‌شرقی فرسوده است

مراغه- ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۵۰ درصد کلاس‌های درس مدارس استان فرسوده است که باید بازسازی و نوسازی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه ایرنا، محمد نجفی در آیین کلنگ زنی مدرسه خیر ساز روستای «پارالار» شهر نظرکهریزی شهرستان هشترود افزود: مناسفانه از ۲۴ هزار کلاس درس موجود در آذربایجان شرقی ۱۲ هزار کلاس برای تحصیل دانش آموزان ایمن نیست.

نجفی با اشاره به محدود بودن اعتبارات دولتی برای احداث مدارس اظهار کرد: امسال با مشارکت های مردمی طرح «آجر به آجر» اجرا خواهد شد و هموطنان و خیران می توانند حتی در  یک آجر مدارس احداثی مشارکت کنند.

وی گفت: در هر روستایی که مدرسه تخریبی وجود دارد و اهالی بتوانند ۳۰ درصد مشارکت کنند، اداره کل نوسازی مدارس استان مابقی هزینه های احداث را برعهده می گیرد و در ساخت مدرسه استاندارد و ایمن مشارکت می کند.

وی گفت: پس از زلزله ارسباران ۴۶ طرح مدرسه سازی را در این منطقه شروع کردیم که ۹۵ درصد آنها احداث و مقاوم سازی و استاندارد سازی شد.

امین امینیان، فرماندار هشترود هم گفت: از ۱۰۲ مدرسه بخش نظرکهریزی ۵۴ مدرسه نیاز به بازسازی دارند.

وی گفت : متاسفانه ۳۴ مدرسه در حال تخریب است و ۱۲ مدرسه هم بصورت کانکسی برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه باید در کنار احداث مدرسه در زمینه ارتقای سطح علمی نیز تلاش شود، افزود: خیرین در تجهیز مراکز علمی و فنی و حرفه ای نیز وارد شوند و کمک کنند. 

در این آیین، کلنگ ساخت مدرسه ۲ کلاسه و خانه معلم روستای «پارالار» بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود که توسط خیر حاج محمود بَر خدایی در ۱۱۰ متر با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان احداث می شود، زمین زده شد. 

شهرستان ۵۷ هزار نفری هشترود در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

نظر شما