شناسهٔ خبر: 43601324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار خبر داد:

آمادگی چهارمحال‌وبختیاری برای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مریم بیگی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمادگی اداره‌کل دامپزشکی، نیروی انتظامی و سازمان جهادکشاورزی برای پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری، گفت: بر حمل و نقل غیرمجاز مرغ نظارت صورت بگیرد و با متخلفان برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری جعفر مردانی در جلسه پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۱۳ واحد فعال مرغ گوشتی در صنعت طیور فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در هر دوره ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌شود، همچنین ۱۰ واحد تولید بوقلمون گوشتی و یک واحد مرغ مادر گوشتی و پنج واحد مرغ تخمگذار نیز در استان وجود دارد، بنابراین آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حفظ سلامت جامعه در  پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، افزود: نباید اجازه دهیم این بیماری موجب خسارت به تولیدکنندگان مرغ در استان در شرایط فعلی اقتصادی و کرونا شود.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری، مقابله و شیوع و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید تمام دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شوند، جلسات هماهنگی و پیشگیری در شهرستان‌ها تشکیل شود و هر دستگاه یک نماینده برای این ستاد معرفی کند.

مردانی با اشاره به آمادگی اداره‌کل دامپزشکی، نیروی انتظامی و سازمان جهادکشاورزی برای پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری، گفت: اداره‌کل حمل و نقل پایانه‌ها نسبت به جابجایی و حمل طیور به صورت غیرمجاز نظارت و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در عرضه مرغ و بلدرچین بومی نیز باید نظارت صورت بگیرد، بیان کرد: اگر واحدی درگیر  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شد، عملیات معدوم‌سازی انجام و از تولیدکننده حمایت لازم انجام پذیرد، همچنین می‌توان از ظرفیت قرارگاه پدافند زیستی برای پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استفاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: اطلاع‌رسانی لازم به دور از ایجاد رعب و وحشت در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما