شناسهٔ خبر: 43600343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع اعتراضی علیه مکرون مقابل سفارت فرانسه در فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند: صدها نفر مقابل سفارت فرانسه در فلسطین اشغالی در اعتراض به اظهارات "امانوئل مکرون" رییس جمهوری این کشور درباره کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، صدها نفر مقابل سفارت فرانسه در تل آویو تجمع کردند.

براساس این گزارش، معترضان درحالی که پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن ها نوشته شده بود: «محمد (ص) پیامبر رحمت است»، «توهین به پیامبر رحمت را متوقف کنید»، «مکرون از خط قرمزها عبور کرده است» و «مکرون با آتش بازی نکن!» به اظهارات رییس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) اعتراض کردند.

معترضان همچنین شعارهایی در حمایت از اسلام و پیامبر گرامی اسلام سر دادند و تصاویر امانوئل مکرون زیر پا لگد کردند.

معترضان همچنین طی روزهای گذشته مقابل محل اقامت سفیر فرانسه در شهر یافا در فلسطین اشغالی نیز تجمع کرده بودند.

پیش‌تر فعالان و بِلاگرهای جهان عرب به دنبال اصرار رییس جمهوری فرانسه بر ادامه یافتن انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" به دنبال اظهارات "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه که گفته بود کشورش کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد، در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شد.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

نظر شما