شناسهٔ خبر: 43600235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

اتهامات سفارت آمریکا در سوریه علیه ایران و روسیه

19 دی: سفارت آمریکا در سوریه با انتشار بیانیه‌ای از سوی نماینده ویژه این کشور در امور سوریه ادعاهایی را علیه ایران و روسیه مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

صفحه سفارت آمریکا در سوریه در بیانیه ای به نقل از جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه  بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن اتهاماتی علیه ایران و روسیه مطرح شده است. 

جفری در این بیانیه گفته است: ما از این افزایش خطرناک تنش ها توسط نیروهای وابسته به حکومت(سوریه) و نقض آشکار معاهده آتش بس ۵ مارچ در ادلب بسیار نگران هستیم. حکومت اسد به همراه ایران و روسیه متحدان آن در جست و جوی مداوم یک پیروزی نظامی، ثبات مناطق اطراف را تهدید می کنند. 

در این بیانیه ادعا شده است: عملکرد نیروهای وابسته به حکومت درگیری را طولانی تر کرده و رنج مردم سوریه را عمیق تر می کند. ما حمایت‌مان از درخواست‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای آتش بسی ملی طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل را تکرار می‌کنیم. 

این مقام آمریکایی همچنین گفت: زمان آن رسیده است که حکومت اسد و متحدان آن به جنگ بی جهت و بی رحمانه علیه مردم سوریه پایان دهند.  روند سیاسی تشریح شده دز قطعنامه ۲۲۵۴ تنها راه به سمت صلح،  ثبات و امنیت مردم سوریه است. 

نظر شما