شناسهٔ خبر: 43600180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترکیه: عملیات‌های تروریستی در فرانسه به اظهارات ضد اسلامی مکرون جلوه مشروعیت نمی‌بخشد

پارلمان ترکیه با محکوم کردن اظهارات ضد اسلامی مکرون، اعلام کرده است که، وقوع عملیات‌های تروریستی در فرانسه به اظهارات رئیس جمهور این کشور جلوه مشروعیت نمی‌بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پارلمان ترکیه، تفاهم نامه‌ای درباره مقابله با مواضع ضد اسلامی فرانسه و ایمانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور که از سوی مصطفی شانطوب رئیس پارلمان ارائه شده بود را به تصویب رسانند.

تفاهم نامه‌ای که از سوی پارلمان کشور ترکیه به امضا چهار حزب پارلمانی این کشور؛ عدالت و توسعه، جمهوری خلق، جنبش ملی و حزب خیر، رسید علاوه بر محکوم کردن اقدامات اخیر فرانسه و توهین به مقدسات به این موضوع پرداخته است که، مکرون، رئیس جمهور فرانسه اسلام و مسلمانان را در قالب آزادی بیان مورد هجمه قرار داده و اظهارات اخیر و اهانت وی به پیامبر گرامی اسلام (ص)، امکان دارد درگیری عمیقی را در بین اتباع ادیان مختلف ایجاد کند.

در ادامه این تفاهم نامه به عملیات‌های تروریستی که طی روز‌های گذشته در فرانسه رخ داده نیز اشاره و براین موضوع تاکید شده است که؛ این چنین اقداماتی هرگز به اظهارات ضد اسلامی مکرون جلوه مشروعیت نخواهد بخشید.

این تفاهم نامه در این باب تاکید کرده است که؛ مبارزه با تروریسم در هر جای دنیا، نیاز به همکاری بین المللی دارد.

اظهارات اخیر مکرون درباره اسلام و مسلمانان واکنش کشور‌های اسلامی و از سوی دیگر وقوع چند حمله تروریستی در فرانسه را بدنبال داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما