شناسهٔ خبر: 43599970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابتلا به کرونا در قزوین؛ همچنان روی دور تند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: متأسفانه روند ابتلا به کرونا در استان روبه افزایش است و این وضعیت همچنان ادامه دارد لذا انتظار داریم شهروندان از ویروس کرونا وحشت کنند و آن را جدی بگیرند زیرا هرگاه حساسیت مردم کم شده با شرایط بدتری مواجه شده‌ایم.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی در خصوص وضعیت بحرانی استان قزوین در خصوص شیوه ویروس کرونا اظهار کرد: وضعیت استان قزوین به گونه‌ای است که اگر رعایت نکات بهداشتی بیشتر نشود باید منتظر شرایط حادتری باشیم و محدودیت‌ها را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: اگر مردم در معابر عمومی و سطح شهر به طور کامل از ماسک استفاده نکنند و شرایط به وضعیت مطلوبی نرسد بدون تردید محدودیت‌ها را به ممنوعیت تبدیل خواهیم کرد و شرایط فرق خواهد کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، این مسئول گفت: باید استفاده از ماسک در میان شهروندان حداقل به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد تا نگرانی‌ها کاهش یابد و اگر نتوانیم به این شرایط دست یابیم تصمیمات جدی خواهیم گرفت تا با چالش‌های بیشتری مواجه نشویم.

وی یادآور شد: متأسفانه روند ابتلا به کرونا در استان روبه افزایش است و این وضعیت همچنان ادامه دارد لذا انتظار داریم شهروندان از ویروس کرونا وحشت کنند و آن را جدی بگیرند زیرا هرگاه حساسیت مردم کم شده با شرایط بدتری مواجه شده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: اگر شهروندان در اجرای مصوبات ستاد کرونا همکاری و مشارکت نکنند ناگزیر هستیم سخت‌گیری‌های بیشتری را اعمال کرده و محدودیت‌ها را به ممنوعیت تبدیل کرده و وضعیت را تغییر دهیم.

وی گفت: از همه شهروندان به ویژه بازاریان، اصناف، کسبه و کارمندان و کارگران، فعالان بخش حمل و نقل و رانندگان تاکسی و اتوبوس درخواست می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا شرایط استان قزوین وخیم‌تر نشده و از بحران عبور کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهار کرد: اگر نتوانیم با اعمال محدودیت‌ها روند روبه افزایش شیوع کرونا را کنترل کنیم حتماً به سمت ممنوعیت‌های ماه فروردین که ترددها نیز ممنوع شده بود خواهیم رسید.

وی بیان کرد: امیدواریم مردم استان قزوین هشدارهای کارشناسان بهداشتی و توصیه‌های ستاد کرونا را جدی بگیرند و حتماً از ماسک استفاده و از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کنند تا بتوانیم با ظرفیت‌های موجود ایجاد شده در بخش بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی جوابگوی بیمارانی باشیم که به ویروس کرونا مبتلا شده و جانشان در خطر است.

انتهای پیام

نظر شما