شناسهٔ خبر: 43599284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

۳۰ درصد دانش آموزان استان از آموزش های حضوری استفاده می کنند

خدابنده با بیان اینکه اراده کلی آموزش و پرورش همکاری با حوزه علمیه است، گفت:در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد دانش آموزان استان از آموزش های حضوری استفاده می نمایند لذا نیاز به مراقبت، راهنمایی و مشاوره ویژه دانش آموزان بیش از پیش احساس می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» عصر(۶ آبان) در جلسه ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص موجود، ارائه فعالیت های تربیتی برای دانش آموزان نیاز به تلاش بیشتری دارد اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد دانش آموزان استان از آموزش های حضوری استفاده می نمایند لذا نیاز به مراقبت، راهنمایی و مشاوره ویژه دانش آموزان بیش از پیش احساس می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تربیت دینی، اسلامی و صحیح دانش آموزان دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: با توجه به جو دینی و معنوی حاکم بر استان به دلیل وجود مضجع شریف امام مهربانی ها آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین پیشتازی آموزش و پرورش و حوزه علمیه خراسان رضوی در سطح کشور بایستی تاکید بیشتری بر اقدامات فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.

 

خدابنده با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین آموزش و پرورش و حوزه علمیه اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه تکالیفی برای هر دو نهاد تعریف شده است که ما بایستی با توجه به آن و به منظور تحقق آن اهداف برنامه های خود را اولویت بندی نماییم.

 

وی با بیان اینکه اراده کلی آموزش و پرورش همکاری با حوزه علمیه است، تصریح کرد: آمادگی راه اندازی مرکز آموزش دینی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی حوزه علمیه در آموزش و پرورش استان وجود دارد.

 

آیت الله «سید مصباح عاملی» هم در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه مقام معلم در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های خوبی در کمیته همکاری های مشترک فی مابین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان انجام شده است و امیدواریم این همکاری ها در آینده نیز استمرار داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته مشترک هماهنگی به منظور طراحی ساختار اجرایی مبتنی بر سیاست های ابلاغی کلی تصریح کرد: اولویت بندی برنامه های اجرایی مشترک امری ضروری است تا به این واسطه بتوان حداقل برای یک سال نقشه راه مان را مبتنی بر این اولویت ها مشخص نمود.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه با همکاری آموزش و پرورش ۶٠ مدرسه غیر دولتی را در سطح استان تاسیس نموده است اظهار داشت: گام اول و اولویت حوزه علمیه در این مدارس، تربیت دانش آموزان می باشد.

 

پایان پیام/483

نظر شما