شناسهٔ خبر: 43599279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استراتژی های سئو برای موفقیت کسب و کار

هدف اصلی سئو کمک به وب سایت‌ ها برای بدست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجوی افراد، و افزایش ترافیک سایت است. نمایش دادن صفحات مرتبط با کلمات وارد شده مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سئو سایت به فرآیندی گفته می شود که در طی آن یک سایت برای موتورهای جست و جو نظیر گوگل بهینه سازی می شود. این فرآیند به بهبود وضعیت نمایش و رتبه دهی در نتایج جستجوی طبیعی کمک بسیاری می کند. سئو فرآیند بسیار پیچیده و سختی بوده و پیاده سازی آن نیاز به دانش و شناخت خصوصیات موتورهای جست و جو دارد. موتورهای جستجو همیشه در حال تغیر الگوریتم های خود بوده ولی آن ها همیشه قابل پیش بینی هستند. رتبه بندی الگوریتمی گوگل بیش از 200 معیار در جهت رتبه بندی یک سایت است بنابر یک  مهندس سئو با بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه باید بتواند مهمترین معیار های الگوریتمی را بر روی سایت پیاده سازی کند.

اهداف سئو چیست؟

هدف اصلی سئو کمک به وب سایت‌ ها برای بدست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجوی افراد، و افزایش ترافیک سایت است. نمایش دادن صفحات مرتبط با کلمات وارد شده مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو دارد. بدین ترتیب بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده از سمت کاربر پیدا شده و این موضوع باعث اعتماد میان کاربر و موتور جستجو می ‌شود. زیرا الگوریتم موتور جست و جو صفحاتی را که بیشترین ارتباط را با عبارت مورد نظر کاربر دارند، نشان می‌ دهد. تاثیر سئو بر روی جستجو به چگونه قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی، در بهینه سازی موتورهای جستجو وابسته بوده و توسط کارشناسان سئو پیاده سازی می شود. سئو ممکن است که هفته‌ ها یا ماه‌ ها به طول بیانجامد تا به نتیجه برسد و نباید در این موضوع عجله ای داشته باشید. لازم به ذکر است وب سایت ‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌ رسانند بر سر رسیدن به رتبه اول نتایج جستجو رقابت می کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را ماهانه به خود اختصاص می دهد و این موضوع بدین معنی است که 3 جایگاه اول نتایج جست و جو 58.4 درصد بازدیدکنندگان را جذب خود خواهد کرد که از این درصد اعلام شده سهم جایگاه اول 36.4 درصد از بازدیدکنندگان خواهد بود. اکثر سایت ها به خصوص سایت هایی که در عرضه فروش فعالیت دارند، اگر در بالای نتایج جستجو قرار گیرند، با افزایش ترافیک سایت باعث بازدهی و فروش بیشتر آن ها می شود و این موضوع برای آن ها سود بسیار زیادی خواهد داشت. نتایج تحقیقات نشان می دهد، جستجو کنندگان علاقه زیادی به کلیک کردن بر روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو دارند و فقط درصد محدودی از کاربران بر روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می کنند. این یکی دیگر از دلایل مهمی است که شرکت ‌ها باید از تاثیر سئو آگاه بوده و حاضر باشند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان در این چند جمله دسته بندی کرد و آن ها عبارت اند از: تاثیر گذاری زیاد در بازدید وب سایت ها، ایجاد شدن برند مورد نظر، تاثیر بر افزایش ترافیک سایت، برخورد بهتر موتور جستجو با وب سایت، افزایش فروش محصولات سایت و همچنین می تواند بهترین ابزار برای تبلیغات باشد.

استراتژی های سئو برای توسعه وب سایت های بزرگ

ایجاد بهبود ساختاری در وب سایت، داشتن استراتژی کلمات کلیدی وب سایت، بهینه سازی URL، بهینه ساختن کدها، پردازش کردن متن، بهینه ساختن لینک های ورودی، داشتن استراتژی نام دامنه، افزایش دادن لینک های خارجی، تغییر اسم فایل ها، ساختن لینک یک طرفه، داشتن کلمات کلیدی، استفاده از متا تگ، استفاده صحیح از عنوان، استفاده از robots.txt و بهینه سازی محتوا از جمله مواردی هستند که بسیار در بهینه سازی موتور جستجو تاثیرگذار هستند.

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

طبق تحقیقات انجام شده استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را مورد مطالعه و آنالیز قرار دادند، که از نظر محققان مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتورهای جستجو عبارتند از: ، اضافه کردن URL به نقشه سایت، اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت، استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl و اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt. این موارد صرفا فقط تحقیقات پژوهشگران بوده و شرکت های موتورهای جستجوگر هیچ گونه مقاله و مطالبی به کابران ارائه نکرده اند.

بهینه سازی موتور جستجو در جهت بهتر دیده شدن وب سایت

محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر داشته را به چند بخش مهم تقسیم کردند:

  • وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که در تلاش هستند با استفاده از یک سری ابزار و مهارت ها، رتبه وب سایت  را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند.
  • کاربران جستجوگر در موتور های جستجو: کاربرانی که به دنبال جواب سوال ها و مطالب دلخواهشان از موتور های جست جو کمک می گیرند. به گفته محققین، افرادی که به دنبال فعالیت های بهینه سازی هستند باید از آخرین الگوریتم های موتور جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا کند را بخوبی بشناسند. همچنین از کلماتی که کاربران نهایی به دنبال آن می گردند نیز آگاهی کامل داشته باشند و به عبارتی دیگر باید همیشه  اطلاعات خود را در این سه دسته بروز نگه دارند.

 

جمع بندی

اگر به دنبال تکنیک های به کارگیری سئو هستید ولی نمی توانید شرکت حرفه ای برای پروژه سایت خود پیدا کنید، ایران سایت با سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی آن می تواند بهترین راهکارها را در این زمینه به شما ارائه دهد. از این رو شما می توانید با برخورداری از خدمات مشاوره ایران بهترین رویکرد بهینه سازی سایت را داشته باشید. جهت برقراری ارتباط با بخش مشاوره ای ایران سایت با شماره 02188886450 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما