شناسهٔ خبر: 43599105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب مطرح کرد:

بهره‌گیری از تجربیات و مطالبه‌گری در عین عقلانیت، راه‌حل مشکلات

مشهد _ مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب گفت: مشکلات کشور با استفاده از تجربیات انقلاب، مطالبه‌گری و عقلانیت حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلیلی سه شنبه شب در نشست خط انقلاب که با هدف بیان تکالیف پیش رو جهت تقویت جبهه انقلاب، در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه حل مشکلات امروز نیازمند عقلانیت است، گفت: یکی از ارزشمندترین مسائلی که در طول انقلاب به دست آوردیم، تجربه است که باید از این تجربیات استفاده کنیم و آنها را به جوانان انتقال دهیم. زمانی که امام با فشارها و جوزدگی‌های اول انقلاب مواجه شد، آنها را مدیریت کرد وگرنه انقلاب پابرجا نمی‌ماند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب افزود: آمریکا فکر می‌کرد انقلاب اسلامی همانند انقلاب‌های قبلی دوام نمی‌آورد اما الان هراس آنها از پایداری انقلاب اسلامی است. این حجم ترورها و فشارها اگر به هر کشوری وارد می‌شد، ازهم می‌پاشید. همه سازمان‌های جاسوسی آمریکا هدف اول‌شان ایران است که درصدی از فشار آنها دولت‌های زیادی را در آمریکای لاتین سرنگون کرده است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا گرفتار مشکلات زیادی مثل کارتن‌خوابی و کودکان گرسنه است، گفت: با توجه به فشارها و مشکلات، باز هم شرایط ایران از آمریکا به نسبت بهتر است.

جلیلی افزود: امام خمینی (ره) با آنکه می‌توانست از محبوبیت خود در جهت منصوب کردن افراد گوناگون استفاده کند، اما با تکیه بر جمهوریت نظام بر انتخابات تأکید کرد و در سال اول انقلاب ۵ بار انتخابات برگزار کرد و حتی از بنی‌صدر که انتخاب مردم بود، حمایت کرد. امام از نخبگانی اداره کردن کشور دوری می‌کرد چون در سال ۴۲ از آن صدمه خورده بود.

وی با بیان اینکه هیچ نظامی در غرب، دموکراتیک نیست، افزود: امثال ترامپ، ترزا می و مرکل با درصد کمی از آرای مردم در کشورهای خود به قدرت رسیدند، حال آنکه امام راحل همیشه به رأی مردم اهمیت می‌داد و برای ارتباط بین حکومت و مردم، جمهوریت را انتخاب کرد. اگر قرار بود سیستم اموی در نظام اجرا شود، انقلاب پابرجا نمی‌ماند.

جلیلی با بیان اینکه در طول این سال‌ها هیچ تغییری در مواضع رهبری نمی‌بینیم، افزود: باید به مبانی اخلاقی و معرفتی روی بیاوریم تا از بی‌انصافی دور شویم. مطالبه‌گری خوب است، اما هرکس باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. این بحران با نهضت مواسات قابل حل است، پس نباید تعاون و انفاق و مواسات و… را تعطیل کرد.

وی بیان کرد: قرآن می‌گوید خیزش فراگیر برای احقاق حقوق مردم لازم است و کسی که بخیل است و کمک نمی‌کند، در قیامت رسوا می‌شود.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با بیان اینکه مساجد در زمان جنگ فعال بودند، اظهار کرد: بدنه اجتماعی حزب‌الله الان هم باید در صحنه باشد و کار کند. هر کدام از ما یک ظرفیت داریم که باید کار کنیم.

نظر شما