شناسهٔ خبر: 43599089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح قانون‌گذاران آمریکایی برای تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب‌های سنگرشکن

تهران- ایرنا- منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند که شماری از قانون‌گذاران آمریکا به دنبال ارائه طرحی برای تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب‌های سنگرشکن آمریکایی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «i۲۴» رژیم صهیونیستی این طرح از سوی «جاش گاتهایمر»، نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی و «بارایان ماست» نماینده جمهوری‌خواه پیشنهاد شده است.

براساس این گزارش، این طرح نیازمند مشورت وزارت دفاع آمریکا با مقام‌های صهیونیستی و سپس ارائه گزارشی به کنگره آمریکا در زمینه قابلیت‌های بازدارندگی رژیم صهیونیستی و نیز مزایای راهبردی این اقدام است.

قرار است در این طرح پیشنهادی، بمب‌های سنگرشکن (Bunker Buster) که برای تخریب اهداف مقاوم زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و همچنین تاسیسات بتونی در اعماق زمین استفاده می‌شود، در صورت موافقت آمریکا تحویل رژیم صهیونیستی شود.

پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی به دنبال توافق با آمریکا در فروش جنگنده اف ۳۵ به امارات، با طرح درخواست جنگنده اف ۲۲ از دولت دونالد ترامپ به دنبال امتیازگیری از واشنگتن جهت حفظ برتری نظامی خود در منطقه است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، مقام‌های تل آویو تایید کردند که اسرائیل به دنبال توافق آمریکا برای فروش اف ۳۵ به امارات از مقام‌های ارشد آمریکایی خواسته‌اند تا موانع فروش جنگنده اف ۲۲ به نیروی هوایی اسرائیل را برای حفظ برتری نظامی تل آویو در منطقه از پیش رو بردارند.  

مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفته‌اند که پنهان کاری مقامات واشنگتن در فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات کار فروش اف ۲۲ رپتور، پیشرفته ترین جنگنده جهان و همچنین دیگر تجهیزات پیشرفته را پیچیده کرد.

نظر شما