شناسهٔ خبر: 43599003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعلام عادی‌سازی با رژیم صهونیستی؛ تله‌مرگ برای برخی کشورهای منطقه

میزان

کاشناس مسائل منطقه با اشاره به اعلام عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: قطعاً کشورهای دیگری هم به این عادی‌سازی خواهند پیوست، اما جز تله مرگ برای این‌ها چیزی نخواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، حسین کنعانی‌مقدم،در مورد اتفاقات اخیر و اعلام عادی‌سازی روابط سران برخی کشورهای منطقه با رژیم ضدامنیتی صهیونیستی اظهار داشت: سناریویی که از پیش تعیین شده بود، کارگردان ترامپ و بازیگران آن کشورهای عربی منطقه و تدارکات آن در اختیار سعودی‌هاست.

بیشتر بخوانید:

کنعانی مقدم ادامه داد: اکثراً کشورهایی هستند که خودشان دچار مشکلات جدی هستند. من نام این روند را عادی سازی نمیگذارم این دقیقاً آشکارسازی است. آن‌ها سال‌ها است که با رژیم‌صهیونیستی ارتباط مخفیانه داشتند. هیچکدام از آن‌ها جنگی با رژیم صهیونیستی نداشتند که بخواهند توافق صلحی را امضا کنند.

وی با بیان این که سودان در یمن و خیلی از کشورهای مختلف دخالت مستقیم دارد گفت: با گروه‌های تروریستی هماهنگ شدند تا علیه کشورهای اسلامی و مقاومت اقداماتی را انجام دهند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: به نظر می‌رسد سودانی‌ها برای اینکه از لیست تروریست‌ها خارج شوند امتیازاتی را به امریکایی‌ها دادند. ترامپ و نتانیاهو که کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل شده‌اند و به دنبال این هستند که سیاست‌هایی را در خاورمیانه[غرب آسیا] پیاده کنند که منجر به صلح شود تا این جایزه را دریافت کنند.

به گفته کنعانی مقدم این آشکارسازی‌ها هیچ گونه تاثیری در جبهه مقاومت نخواهد گذاشت. به نظر می‌رسد که جبهه مقاومت و کشورهایی که در خط مقاومت هستند خصوصا فلسطینی‌ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی و به کارگیری روش‌های جهادی بر علیه آن‌ها، بر عزم خود راسخ‌تر خواهند شد.

وی اضافه کرد: سر منشاء این سیاست‌ها سعودی‌ها هستند و ملک سلمان در حال دنبال کردن آن در منطقه و محمد بن سلمان میدان گردان این موضوع است. قطعاً کشورهای دیگری هم به این عادی سازی و این آشکارسازی خواهند پیوست، اما جز تله مرگ برای این‌ها چیزی نخواهد بود. همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خودشان بیان کردند، ملت‌های مسلمان در منطقه زیر ذلت و سازش نخواهند رفت و عواقب بسیار خطرناک و سختی برای سران کشورهایی است که این روابط را عادی سازی می‌کنند.

کنعانی مقدم در پایان خاظرنشان کرد: به نظر می‌رسد محمد بن سلمان که صدام ثانی است، به دنبال ایجاد یک فتنه در خلیج فارس است تا با همکاری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خودش را قدرت مطلقه منطقه قرار بدهد و با توجه به مخالفت‌هایی که مردم در منطقه انجام می‌دهند، شاهد یک انتفاضه عربی - اسلامی بر علیه روش‌های آشکار سازی روابط صهیونیستی خواهیم بود.

نظر شما