شناسهٔ خبر: 43598738 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بارتومئو از ریاست باشگاه بارسلونا استعفا کرد

رئیس باشگاه بارسلونا علیرغم اظهارات قبلی‌اش مبنی بر اینکه قصد کناره‌گیری از سمت خود را ندارد، در نهایت استعفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه اسپورت کاتالونیا اعلام کرد که خوسپ ماریا بارتومئو دیگر رئیس باشگاه بارسلونا نیست. این نشریه اسپانیایی‌زبان نوشته است که پس از برگزاری یک جلسه اضطراری با حضور اعضای هئیت رئیسه باشگاه در عصر امروز (سه‌شنبه)، بارتومئو در فاصله 5 ماه به پایان دوران ریاستش در این تیم تصمیم به استعفا گرفته است.

بارتومئو در حالی استعفای خود تقدیم هیئت رئیسه باشگاه بارسلونا کرد که هنوز مشخص نبود فرمانداری ایالت کاتالونیا به خاطر شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، اجازه برگزاری همه پرسی برای ابقا یا برکناری او از ریاست باشگاه بارسلونا را خواهد داد یا نه.

 

چندی پیش بالغ بر 20 هزار تن از اعضای باشگاه بارسلونا در اعتراض به عملکرد بارتومئو در فصل گذشته که بارسلونا هیچ جامی نبرد و در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان با قبول باخت 8 بر 2 مقابل بایرن مونیخ تحقیر شد، به صورت رسمی خواهان برگزاری همه‌پرسی برای برکناری او شدند(موافقت رسمی 16 هزار تن از اعضا هم برای برگزاری این همه پرسی کافی بود).

با این وجود بارتومئو به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا و احتمال به خطر افتادن سلامت اعضای باشگاه برای شرکت همه پرسی، خواهان لغو یا به تعویق افتادن همه پرسی بود که هئیت رئیس درخواستش را رد  و بر برگزاری همه پرسی برای استیضاح رئیس باشگاه تأکید کرده است. ظاهراً به همین دلیل بارتومئو تصمیم گرفته پیش از برگزاری این همه‌پرسی اقدام به استعفا کند و استعفای او نیز بدون تعلل مورد پذیرش هیئت رئیسه قرار گرفته است. به این ترتیب دوران ریاست 5 ساله بارتومئو که پس از ساندرو روسل مدیریت باشگاه بارسونا را برعهده گرفت به پایان رسید، دورانی که در آن با ثبت یک سه‌گانه قهرمانی برای کاتالان‌ها همراه بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما