شناسهٔ خبر: 43598688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در کمیسیون صنایع مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز(سه‌شنبه 6 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی ماده واحده لایحه حمایت از مالکیت صنعتی دستور کار اول این کمیسیون بود که با توجه به گزارش کمیته مربوطه و توضیحات نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون با ماده واحده این لایحه مخالفت کرد.

 
وی با بیان اینکه لایحه حمایت از مالکیت صنعتی با کنوانسیون‌های جهانی و قوانین مغایر بوده و تصویب آن موجب آشفتگی در بسیاری از قوانین و نظامات موجود در حوزه مالکیت صنعتی می‌شود، افزود: به زعم نمایندگان دولت، لایحه حمایت از مالکیت صنعتی ناقص است به همین دلیل لایحه جدیدی در این زمینه تدوین شده که ارائه خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دومین دستور کار کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز بررسی طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی بود که براساس آن مبنای ارز کالاهای وارداتی تعیین می‌شود؛ در حال حاضر به ازای تمام کالاهای وارداتی 5 درصد حقوق گمرکی دریافت می‌شود و مبنای ارز نیز 4200 تومان است.
 
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: پس از تبادل نظر، اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند طرح الحاق یک تبصره به ماده 14 قانون امور گمرکی مصوب 22 آبان 1390 جایگزین طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی شود و این موضوع تحت عنوان تبصره‌ای ذیل ماده 14 قانون امور گمرکی بررسی شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از دستورکارهای کمیسیون صنایع و معادن بررسی سوالات نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که از آنجایی که نمایندگان سوال‌کننده، سوالات خود را پس گرفتند این موضوع از دستورکار کمیسیون صنایع و معادن خارج شد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما