شناسهٔ خبر: 43598543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خطیب‌زاده خبر داد

سفر عراقچی به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا برای پیشبرد ابتکار ایران در حل مناقشه قره‌باغ

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد سفر عراقچی به مناطق مرزی استان اردبیل به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره‌باغ و درگیری‌های به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است.

صاحب‌خبر -



سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر منطقه‌ای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره‌باغ و درگیری‌های به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است.
وی افزود: دکتر عراقچی علاوه بر حضور در مناطق مرزی و اطلاع از آخرین شرایط میدانی سفرهایی را به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا در برنامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی دیروز از مناطق مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در شهرستان اصلاندوز مغان بازدید کرد.
وی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی اصلاندوز و خداآفرین در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه‌ مورد بازدید قرار خواهد گرفت.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه اضافه کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد شود.
فرستاده ویژه رئیس‌جمهور
سفیر ایران در آذربایجان گفت: سید عباس ‎عراقچی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران دیشب در صدر هیئتی به ‎باکو سفر کرد. 
به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو در توییتی با اعلام این خبر نوشت: وی قرار است امروز(چهارشنبه) درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، درگیری‌های جاری در منطقه و ابتکار ایران برای حل مناقشه و سایر موضوعات با مقامات ارشد جمهوری آذربایجان گفت‌وگو و رایزنی کند.
محکومیت حملات تروریستی در پاکستان
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی به مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان را که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان پاکستانی و از جمله تعدادی کودک شد را محکوم کرد.
سعید خطیب‌زاده کشتار افراد بی‌گناه از جمله کودکان بی‌دفاع را بیانگر پایبند نبودن عوامل اینگونه اقدامات تروریستی به هرگونه اصول اخلاقی و انسانی دانست.
خطیب‌زاده اقدامات هدفمند تروریستی در برخی از کشورهای همسایه در هفته‌های اخیر را در چارچوب برنامه‌ریزی‌های شوم به منظور تشدید اختلافات قومی و مذهبی در منطقه ارزیابی کرد و مبارزه با آن را مستلزم هوشیاری، هم‌افزایی تلاش‌ها و مساعی همه‌جانبه تمامی دولت‌های منطقه دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما