شناسهٔ خبر: 43598398 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

بازار

صاحب‌خبر -

قیمت منطقی گوشت گوساله 120 تا 140 هزار تومان است

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام قیمت مناسب عرضه گوشت قرمز، گفت: از شنبه هفته آینده گوشت قرمز با حداکثر سود 15 درصد در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.
عباس قبادی درباره تنظیم بازار گوشت قرمز اظهارداشت: قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز گوساله حدود 99 هزار تومان است و در نقاط مختلف کشور قیمت عرضه گوشت قرمز برای مصرف کننده نیز متفاوت است. وی با بیان اینکه وضعیت تولید گوشت قرمز مساعد است، گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز مقرر شده بود که توزیع گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار شهرداری انجام شود به این ترتیب که میادین مکان‌هایی را برای توزیع گوشت قرمز در اختیار توزیع کننده با اجاره بهای پایین یا به‌صورت رایگان قرار دهند که ظاهراً این موضوع مورد استقبال توزیع کنندگان گوشت قرمز قرار نگرفته است.
وی بیان داشت: پیگیری‌های لازم برای توزیع گوشت از طریق میادین میوه و تره بار انجام خواهد شد تا از روز شنبه گوشت قرمز در این میادین با قیمت تمام شده به علاوه 10 تا 15 هزار تومان سود توزیع شود.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز مشمول قیمت‌گذاری نیست بیان داشت: با توافقی که بین شرکت پشتیبانی امور دام و تولیدکنندگان دام سنگین انجام شده است مقرر شد تا این شرکت ذخایر استراتژیک خود را از تولیدات داخلی خریداری و تأمین کند و همچنین دام خریداری و کشتار کند تا در میادین میوه و تره بار برای عرضه توزیع شود. وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز مشمول قیمت‌گذاری نیست و وزارت جهاد کشاورزی اعتقادی به قیمت‌گذاری این محصول ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین 120 تا 140 هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می‌شود./فارس

رفع مشکل تأمین ارز واردات روغن خام تا هفته آتی

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: براساس رایزنی‌های انجام شده با بانک مرکزی و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مقرر شد مشکل تخصیص ارز روغن خام تا هفته آینده برطرف شود. امیرهوشنگ بیرشک افزود: اکنون در بحث واردات روغن خام با مشکل جدی تخصیص ارز و ارزهای قابل انتقال روبه‌رو هستیم.
وی تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی داشته‌ایم مقرر شد مشکل تخصیص ارز ۶۰ هزارتن روغن خامی که در بنادر دپو شده است رفع شده و این محصول وارد کارخانجات تولیدی شود.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: طبق آمار گمرک در ۶ ماهه نخست سال‌جاری از لحاظ وزنی ۴۰۰ هزار تن روغن خام تأمین و وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. وی اظهار داشت: این درحالی است که در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۸۰۰ هزارتن انواع روغن خام وارد کشور شده بود.
وی اظهارداشت: در دو هفته اخیر شرکت بازرگانی دولتی ۵۰ هزار تن روغن خوراکی از ذخایر استراتژیک خود را در اختیار کارخانجات قرار داده است که به بازار عرضه شد؛ آرامش فعلی بازار روغن ناشی از ورود بموقع شرکت بازرگانی دولتی ایران است تا مردم با کمبود روغن در بازار روبه‌رو نشوند./ایرنا

نظر شما