شناسهٔ خبر: 43598322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

وزیر علوم با تاکید بر اینکه در مجموعه‌های علمی به هیچ وجه نباید نگاه رو به عقب وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید به شرایط کرونایی نگاه مثبت داشته باشیم و با رویکرد جدید فعالیت کنیم.
به گزارش ایسنا، دکتر غلامی در یازدهمین نشست مجازی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به اینکه در چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه ارتباطات بین‌المللی داشته‌ایم و باید به این موضوع به عنوان یک سرمایه توجه شود، اظهار داشت: توسعه آموزش عالی در سطح بین‌الملل نشان از توانمندی مجموعه‌های علمی کشور است و در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا، برای همه کشورها یک جهش و انتقال از زمان حاضر به زمان جلوتر اتفاق افتاده است که هر کشوری با توجه به مختصات خود از این جهش بی‌بهره نبوده است.
وی ادامه داد: دستاوردهایی که در این دوره داشته‌ایم قابل توجه بوده است؛ سرمایه‌هایی که در شکل تجربه مبادله شدند، توسعه فناوری‌ها، تأمین زیرساخت‌ها، امکانات فیزیکی و … از جمله مواردی بود که در شرایط عادی قابل تأمین نبود.
دکتر غلامی همچنین با اشاره به توفیقات مختلف دانشگاه‌ها و حرکت رو به جلو در زمینه‌های مختلف در این دوران، اظهار داشت: به اشتراک‌گذاری تجربیات و برنامه‌ها در کنار دیگر فعالیت‌ها، تدوین و انتقال دستاوردهای مهم دانشگاه‌ها برای ارتقای سطح علمی بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه توجه به چند نکته را حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از مزیت‌های این دوره که بدون نیاز به ارتباط حضوری و فیزیکی، به توسعه ارتباطات بین‌الملل منجر شده این است که در شرایط نزدیک و یا مشابه مراکز دانشگاهی دنیا قرار گرفته‌ایم و همچنین در شرایطی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌ها امکان رفت‌وآمد طالبان تحصیل علم نبود، به خوبی توانستیم برای معرفی خود در دنیا قدم‌های مؤثر برداریم و این نکته باید بیش از پیش تقویت شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی عنوان کرد: با به حداقل رسیدن هزینه‌های نشست‌های بین‌المللی، امکان بهره‌مندی از موضوعات مختلف فراهم شده است و حضور قوی در فضای بین‌الملل نشان از توانمندی‌های سیستم آموزش عالی کشور است.

برچسب‌ها:

نظر شما