شناسهٔ خبر: 43597808 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بانک مرکزی اعلام کرد؛

افزایش 10 درصدی قیمت مسکن در شهر تهران

بانک مرکزی اعلام کرد: متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران در مهرماه به ترتیب با 10 و 110.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به 26 میلیون و 720 هزار تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بانک مرکزی گزارشی آمار معاملات، قیمت و اجاره مسکن شهر تهران در مهر ماه را منتشر  و اعلام کرد: در مهر ماه تعداد معاملات انجام شده در مهرماه سال 1399 در حدود 8.7 هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.3 و 154.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران به ترتیب با 10 و 110.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به 26 میلیون و 720 هزار تومان رسید.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 37 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 26.8 و 29.6 درصد رشد نشان می‌دهد.

بانک مرکزی تاکید کرده است: آمار و ارقام مندرج در این گزارش، مختص شهر تهران است و نمی‌تواند بیانگر تعداد و قیمت معاملات مسکن در سطح کشور باشد ضمن آنکه قیمت معاملات مسکن در شمال شهر تهران بر افزایش عدد میانگین حاصله تاثیرگذار بوده است. 

انتهای پیام

 

نظر شما