شناسهٔ خبر: 43597055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

5 نماینده از پاسخ ظریف قانع نشدند/ توضیحات وزیر امور خارجه درباره مناقشه قره باغ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار شد که ۵ نفر از نمایندگان، از پاسخ ارایه شده به سوالات خود قانع نشدند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره جلسه عصر امروز (سه شنبه ۶ آبان‌ماه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان برگزار شد. 

وی افزود: ۱۴ سوال از آقای ظریف طرح شده بود که ۲ سوال به دلیل عدم حضور سوال کنندگان، مطرح نشد. یک سوال هم از طرف نماینده سوال کننده قبل از طرح پس گرفته شد. آقای طریف در یک فرصت دو ساعته به ۱۱ سوال پاسخ گفتند. ۱ نفر از نمایندگان در جلسه از پاسخ دکتر ظریف قانع شد.

عمویی خاطرنشان کرد: ۵ نفر از نمایندگان قانع شدن از پاسخ وزیر امور خارجه را به بررسی پاسخ مکتوب آقای وزیر و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند. اما ۵ نفر از نمایندگان، از پاسخ ارایه شده به سوالات خود قانع نشدند و خواستار طرح سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی شدند. درباره ملی یا محلی بودن این سوالات در جلسه آتی کمیسیون رای گیری خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عمده محور سوالات طرح شده در جلسه امروز اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان بود. آخرین پیگیری‌های وزارت امور خارجه در موصوع ۴ دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان هم محور ۲ مورد از سوالات بود. 

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه توضیحاتی از اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی در این باره هم ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما