شناسهٔ خبر: 43597016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از مرز خداآفرین بازدید کرد

عباس عراقچی در بازدید از نوار مرزی خداآفرین گفت: امنیت مرزهای ما جزو اصول خدشه ناپذیر ماست و به هیچ وجه درباره آن کوتاهی نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشور امروز در بازدید از مناطق مرزی خداآفرین، در جریان آخرین وضعیت منطقه به دلیل همجواری با میدان جنگ قره باغ قرار گرفت. 

عراقچی ضمن بازدید از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی که با حضور فرماندار خداآفرین و جمعی از مقام های سیاسی و نظامی مستقر در محل همراه بود، بر حفظ امیت پایدار منطقه تأکید کرد.

وی که پیش از این، به شهرستان اصلاندوز استان اردبیل در مرز با جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، امروز در حاشیه بازدید از نوار مرزی خداآفرین در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مرزنشینان این منطقه در پی درگیری های نظامی اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: این مسئله به طور جدی باعث نگرانی ماست و به لحاظ سیاسی و مرزی در حال پیگیری موضوع هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: امنیت مرزهای ما جزو اصول خدشه ناپذیر ماست و به هیچ وجه درباره آن کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر پایبندی کشورمان به تفاهم نامه با جمهوری آذربایجان در مورد ساخت و بهره برداری از سدهای مرزی خداآفرین و قیزقلعه سی اظهار کرد: هرگونه تغییری در بهره برداری از این سدها به تفاهم سیاسی جدید نیاز دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده است گفتگوهای لازم در این خصوص را در اسرع وقت آغاز کند.

عراقچی با اشاره به قرابت های تاریخی کشورمان با کشور همسایه و دوست جمهوری آذربایجان افزود: از این سدهای مرزی به طور مشترک باید به نحوی بهره برداری شود که هیچ آسیب و تهدیدی متوجه مناطق مرزی ما نشود.

عراقچی قرار است طی سفر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان مواضع کشور در قبال مأسله قره باغ را به مقامات آذربایجان اعلام کند.

پایان پیام/699

نظر شما