شناسهٔ خبر: 43596498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲.۵ میلیارد تومان برای خرید دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان میبد نیاز است

یزد- ایرنا- رییس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد گفت : به همت خیران هم اکنون این واحد بهداشتی و درمانی از نظر تامین تجهیزات حفاظتی و دارویی با مشکل خاصی روبرو نیست و تنها مشکل و نیاز فوری آن خرید دستگاه اکسیژن ساز است که به ۲.۵ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

محمد هادی فرحزادی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه اکسیژن ساز موجود بیمارستان فرسوده است و نیاز به خرید دستگاه جدید داریم ،البته گروه های خیری و مردمی پویش هایی  را آغاز کرده اند و کمک هایی از پنج هزار تومان تا چند میلیون تومان جمع آوری و در حال واریز به حساب بیمارستان است.

وی گفت: در حال حاضر مجبور به استفاده از اکسیژن مایع صنعتی و کپسولی هستیم که با کمک صنعتگران، کارخانه‌داران و نیز حمایت‌های فرمانداری میبد تامین می‌شود.

رییس بیمارستان میبد در ادامه گفت : موج سوم کرونا در میبد بیشتر خانوادگی است و افراد با میانگین سنی ۴۵ تا ۶۰ سال  در این مرکز درمانی بستری هستند.

وی افزود:در پیک سوم کرونا نسبت به موج‌های اول و دوم افراد با میانگین سنی کمتر از ۵۵ سال به کرونا مبتلا شده‌اند و افراد بیشتر به صورت خانوادگی درگیر این بیماری  و در بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: در بعضی از اتاق‌های بیمارستان مادر همراه دختر ، یا زن و شوهر و یا پدر و دختر بستری هستند که این موضوع نشان می دهد آنها به دلیل حضور در جمع های خانوادگی و میهمانی‌های خصوصی بیمار شدند.

رییس بیمارستان میبد تصریح کرد: به نظر می‌رسد درصد سرایت ویروس کرونا بیشتر شده و افراد بیشتری که به گردونه بیماری  وارد شده‌اند با داشتن حال عمومی بدتر نیاز به درمان های قوی تر و مراقبت های  ویژه آی. سی .یو دارند.

وی با اشاره به  اینکه ممکن است با توجه به شرایط موجود این وضعیت منجر به افزایش مرگ و میر شود ، اظهار کرد : در موج سوم نیروهای بیشتری از بیمارستان شامل خدمات ، پرستاران و پزشکان درگیر بیماری شدند و  درگیری به گونه‌ای است که تقریبا ۳۰ نفر از نیروها یا بستری هستند و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

فرحزادی یادآور شد : در ۲ هفته اخیر بیماری کووید - ۱۹  در میبد روند افزایشی داشته و روز به روز بر تعداد مراجعه کنندگان و افراد بستری افزوده شده و نیاز به راه‌اندازی بخش چهارم کرونا برای بستری بیماران است تا بیمارستان ظرفیت پذیرش ۱۱۰ تا ۱۲۰ بیمار را داشته‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان ظرفیت پذیرش ۸۰ بیمار را دارد و تلاش می‌شود ظرفیت برای پذیرش ۱۱۰ تا ۱۲۰ بیمار افزایش یابد و ممکن با افزایش بیشتر بیماران نیاز به راه‌اندازی نقاهتگاه هم در میبد احساس شود.

وی با یادآوری وجود مشکل در سرویس دهی به بیماران از کسانی که می‌توانند در حوزه درمان و همچنین خدمات به صورت داوطلبانه با بیمارستان همکاری کنند به کارگزینی بیمارستان مراجعه و ثبت نام کنند.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: پرستاران بازنشسته و همچنین پرستارانی که دوره طرح خود را تمام کرده‌اند ، می‌توانند به صورت قراردادی و ساعتی با بیمارستان همکاری داشته‌باشند.  

ساخت بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در سال ۱۳۶۸ با همت خیرین ارجمند شادروانان میرزا محمد صادقیان و حاج سید حسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۱۲ هزار مترمربع شروع شد.

این مرکز درمانی و بستری بیماران با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد مجهز و تکمیل  و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد  و اکنون با ۲۱۹ تخت و فضای فیزیکی استاندارد و تجهیزات فعال است.

مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین دکتر محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز در یادداتشی نوشت: دیشب یکی از سخت‌ترین شب‌ها برای مدیریت درمان استان در طول هشت ماه گذشته بعد از شروع همه گیری کرونا بود.

ساعت ۲۲ دیشب اطلاع پیدا کردم دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان میبد از کار افتاده و مخزن اکسیژن بیمارستان هم فقط برای ۲ ساعت می تواند اکسیژن بیمارستان را تامین کند.
لحظه‌های پر استرسی برای همکارانم در بیمارستان و فرمانداری میبد بود. خوشبختانه با مدیریت فرماندار محترم و تامین فوری اکسیژن از شرکت های شهرستان مشکل ختم به خیر شد.
دیشب بیمارستان های ابرکوه، خاتم، شهید صدوقی و شهید رهنمون یزد هم با کمبود اکسیژن، تخت بستری و دستگاه های کمک تنفسی مواجه شدند که لحظه های پر استرسی را برای همکارانم در این بیمارستان ها رقم زد.
در حال حاضر حدود هشت صد بیمار کرونایی در بیمارستان های استان در حال دریافت خدمات درمانی هستند که ۱۵۰ نفر از این عزیزان در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( سه شنبه) اعلام کرد که از اوایل اسفند ۹۸  تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم  آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که

از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۹۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد:شرایط  استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان از لحاظ  شیوع کرونا قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

نظر شما