شناسهٔ خبر: 43596219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

هر هفته یک واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای امسال به صورت میانگین در هر هفته، یک واحد تولیدی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

 ابراهیم جلیلی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به این‌که سال‌جاری سالی پر از فعالیت و تلاش برای حوزه معاونت اقتصادی است، اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا و نوسان ارزی، این موفقیت بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه تیم معاونت اقتصادی با تلاش شبانه روزی خود به فعالان اقتصادی ارائه خدمت کرده و هر مشکلی انگیزه آنها را برای تسهیل و تسریع امور تقویت می‌کند، افزود: در ۱۴۰ روز کاری گذشته سال‌جاری، ۲۰ واحد صنعتی و معدنی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: واحدهای تولیدی قابل توجه و عظیمی نیز با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در مرحله نزدیک به بهره برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته هر ۱۰ روز بهره برداری از یک واحد تولیدی را داشتیم، امسال رکورد جدیدی را تجربه کردیم و توانستیم آن را به یک هفته کاهش دهیم.

جلیلی گفت: در حال حاضر ۳۲۰ واحد تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و ارائه خدمات گردشگری فعال رسمی در منطقه داریم که ارزش تولیدات آنها در نیمه نخست امسال نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: با افزایش و به بهره برداری رسیدن واحدهای جدید اقتصادی در ۶ ماهه دوم سال این عدد افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی بیان داشت: در حوزه صادرات با وجود مشکلات ناشی از بسته بودن یا محدود بودن مرزهای کشور و رفع تعهدات ارزی حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات خدمات، کالاهای تولیدی منطقه و صادرات مجدد داشته ایم.

انتهای پیام

نظر شما