شناسهٔ خبر: 43595952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پر شدن تخت های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد/یزدان پناه: شرایط بسیار حساس است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 201 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 337 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد 136 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 597 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی افزود: امروز 376 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت حدود ٥٥ درصد بود و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا  می باشد و بقیه موارد مثبت در شهرستان های لنده، باشت، بهمیی و چرام هستند.

وی گفت: با این روند افزایشی در طی روزهای آینده تعداد تخت های موجود کرونایی و تخت های ویژه از بیماران کرونایی پر خواهد شد و در ٢ تا ٤ هفته بعد می‌تواند باعث مرگ و میرهای بیشتری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و بیماران تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند و تمهیدانی اندیشیده شده تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم، گفت: شکست زنجیره انتقال کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.

یزدان پناه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در هر تجمعی، پرهیز از سفر کردن و نرفتن به مکان های پرخطر مانند بیمارستان ها و موسسات پزشکی بجز در موارد ضروری را در شرایط کنونی لازم بر شمرد.  

 

نظر شما