شناسهٔ خبر: 43595796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خراسان رضوی مجازی برگزار می‌شود 

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی در نیمه دوم امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید در جلسه شورای معاونان این اداره کل افزود: باید سعی کنیم در کنار هم با اتحاد و همدلی و وفاق مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: روحیه نشاط و شادابی می‌تواند به عبور بهتر از این شرایط کمک کند و اگر کارکنان ارشاد، نشاط لازم را داشته باشند می‌توانند آن را به اصحاب فرهنگ و هنر نیز منتقل کنند.  

در این جلسه حمایت و پیگیری تسهیلات اصحاب فرهنگ و هنر، برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد و برگزاری نمایشگاه کتاب استان به صورت مجازی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.  

همچنین بر برگزاری جلسات تخصصی تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آستان قدس رضوی و پیگیری اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در کمک به اصحاب فرهنگ و هنر نیز تاکید شد.

هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد سال گذشته از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در ۶ سینمای اطلس، گلشن، آفریقا، هویزه، ویلاژتوریست و  شهید اصغرزاده مشهد با اکران ۲۷ فیلم برگزار شد.

فیلم‌های "منطقه پرواز ممنوع، تورنا ۲، قطار آن شب، ۲۳ نفر، کانی و ستاره، تعارض، پدران، بی صدا حلزون، خون شد، خروج، دو زیست، سینما شهر قصه، من میترسم، خوب و بد و جلف ۲، تومان، مردی در آب مطهر، خورشید، آن شب، سه گام حبس، آتابای، درخت گردو، شنای پروانه، روز صفر، روز بلوا، کشتارگاه، پوست، ابر بارانش گرفته، دشمنان، قصیده گاو سفید، لباس شخصی، آبادان یازده ۶۰ و مغز استخوان در این مدت و در ۶ سینمای جشنواره به نمایش درآمد.

همچنین در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد که آبان ماه سال ۹۸ برگزار شد ۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کتاب به فروش رسید.

این نمایشگاه از هشت تا ۱۵ آبان ماه پارسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار شد و به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال فروش داشت.

در مدت هشت روز برگزاری این نمایشگاه، ۲۳ هزار قطعه بن کتاب برای ۲۳ هزار نفر به ارزش ۱۱ میلیارد ریال از سوی بانک عامل به صورت فروش حضوری عرضه شد و عموم مردم از آن استفاده کردند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۶ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۳ هزار و ۲۹۹ تن رسیده است.

نظر شما