شناسهٔ خبر: 43595765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکید پامپئو بر ضرورت پایبندی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به آتش‌بس

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره ضرورت پایبندی دو کشور به آتش‌بس گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با "زهراب مناتساکانیان" وزیر خارجه ارمنستان و "جیحون بایراموف" وزیر خارجه آذربایجان گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پامپئو در این تماس تلفنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به تبعیت از آتش‌بس ایجاد شده به میانجی‌گری آمریکا دعوت کرد واز دو طرف خواست تا راه‌حل دیپلماتیک را در پیش بگیرند.

وزارت خارجه آمریکا سه روز پیش در بیانیه‌ای مشترک از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از 8 صبح روز دوشنبه خبر داده بود.

این آتش بس که سومین آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از آغاز درگیری اخیر به شمار می‌آید تنها چند دقیقه پس از آغاز شدن بار دیگر نقض شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیرهای خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

انتهای پیام/.

 

نظر شما