شناسهٔ خبر: 43595721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اهتمام شبکه امامت جمعه به مردمی سازی مبارزه با ویروس کرونا

نهمین گردهمایی مجازی نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان ها، صبح امروز با موضوع ظرفیت و مسئولیت نهاد نمازجمعه در لبیک به فراخوان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نهمین گردهمایی مجازی نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان ها، صبح امروز با موضوع ظرفیت و مسئولیت نهاد نمازجمعه در لبیک به فراخوان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و نقش آفرینی مساجد در حمایت محله-محور از مجاهدت مدافعان سلامت برگزار شد و تجربه های موفق و پیشنهادهای قابل اجرا مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این گردهمایی که با حضور نمایندگان ولی فقیه در 28 استان، تبادل نظر در خصوص راهکارهای پشتیبانی از مجاهدت مدافعان سلامت و حمایت از خانواده های آسیب دیده، بحث و تبادل نظر انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، ضمن تقدیر از حضور فعال و مؤثر نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در رزمایش مواسات و نهضت تعاون و احسان و در عرصه مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: حضور جوانان مؤمن و انقلابی با محوریت مساجد، پایگاه های بسیج و گروه های جهادی در این میدان باید جدی تر از قبل دنبال شود و فراتر از ظرفیت سطوح تخصصی، مردمی سازی مقابله با ویروس و حضور پررنگ تر داوطلبان در صحنه، مطالبه مهم و راهبردی رهبر فرزانه انقلاب است.
 
وی خطاب به نمایندگان ولی فقیه گفت: جامعه ائمه جمعه کشور باید بتوانند با سازماندهی و راهبری ظرفیت های فعال منطقه خود، اعم از مساجد، ائمه جماعات و نهادهای مرتبط و عناصر جوان، مؤمن، انقلابی و بسیجی، در ادامه کمک های مؤمنانه، امکان غربالگری و شناسایی مبتلایان را در محلات فراهم نمایند و این امر مستلزم هماهنگی با نظام سلامت و آموزش و تجهیز است که در حال پیگیری با دستگاه های مسئول است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این گردهمایی تأکید کرد: ویروس کرونا با مبارزه مردمی نابود خواهد شد و ادامه روال فعلی که کادر فداکار درمانی یک طرف بایستند و برای هم افزایی ملی، مظلومانه درخواست همکاری نمایند و بخشی از هموطنان، همچنان برای اجرای پروتکل ها، امتناع و مقاومت نمایند، نتایج نگران کننده ای در پی خواهد داشت.
 
حاج علی اکبری از نمایندگان ولی فقیه خواست با تشکیل قرارگاه های استانی و هماهنگی ائمه جمعه و جماعات، با تمام توان برای لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری برنامه ریزی نمایند و با وحدت آفرینی و انسجام بخشی، نقش تاریخی خود را ایفا نمایند و نهاد نماز جمعه باید در چنین شرایطی، ارتباطات محبتی و مودتی خود را با متن مردم تقویت کنند و چتر عاطفی خود را گسترش دهند.
 
وی ادامه داد: موضوع استغفار و دعا و توسل باید برجسته تر از قبل و به صورت فراگیر و سراسری دنبال شود که هم نجات بخش و هم پیش برنده خواهد بود.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما