شناسهٔ خبر: 43595392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تعطیلی ۳ شهرستان دیگر لرستان به‌دلیل شرایط فوق خطر کرونا

با توجه به وضعیت قرمز و هشدار شیوع کرونا علاوه بر شهرستان الیگودرز در شهرستان‌های دورود، کوهدشت و پلدختر فعالیت‌ تمامی ادارت در این سه شهرستان تعطیل اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ماشاءالله نعمتی، فرماندار کوهدشت  در حاشیه جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در کوهدشت از تعطیلی این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به وضعیت حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و بنا به تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی به‌عمل آمده با ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی، بانک‌ها و موسسات مالی، مراکز آموزشی و فرهنگی دولتی و خصوصی، تالارها و رستوران‌ها، پاساژها، مراکز خرید، بازار و بازارچه‌ها تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

وی با بیان این‌که اعضای ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان در آمادگی کامل و صددرصدی هستند، افزود: مدیران دستگاه‌های عضو ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ویروس بایستی بر اساس مصوبات جلسه پنجم آبان این ستاد برای اجرای مفاد مصوبات مذکور و بستن اماکن اعلام شده در اسرع وقت اقدام مقتضی را به‌عمل آورند.

حسن رضائیان، فرماندار پلدختر نیز با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان، اظهار کرد: از سه‌شنبه، ششم آبان تا پایان هفته همه ادارات و بانک‌های سطح شهرستان به‌علت شرایط فوق خطر کرونایی به‌منظور رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره کرونا تعطیل هستند.

وی ادامه داد: پاساژها، اماکن تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اماکن ورزشی، لوازم بهداشتی و آرایشی، مراکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی، بازار املاک و خودرو، خدمات کامپیوتری و چاپخانه‌ها، فروشگاه‌های پارچه و پوشاک، سینما، دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه، تالار پذیرایی، رستوران و آرایشگاه‌ها، اماکن و  سالن‌های ورزشی و دیگر مشاغل خطرناک تا دوشنبه هفته آینده تعطیل خواهند بود و در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود.

رضائیان افزود: از سه‌شنبه این هفته ساعت ۸ صبح محدودیت‌ها با حضور ادارات صمت، اصناف و تعزیرات و با همکاری نیروی انتظامی اعمال خواهد شد.

فرماندار پلدختر اضافه کرد: آرامستان‌ها تعطیل و برگزاری هرگونه‌ مجالس عزا و عروسی تحت هر شرایطی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه مدیران به اجرای دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا، تأکید کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان به منظور ارائه خدمات، کشیک لحاظ کنند.

مجتبی بیرانوند، فرماندار پلدختر نیز از تعطیلی ادارات این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز و هشدار شیوع ویروس کرونا در شهرستان دورود فعالیت تمامی ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این شهرستان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: این تصمیم با هماهنگی استاندار لرستان و به‌دلیل وضعیت بحرانی و کمبود تخت بستری بیماران کرونایی در دورود و همچنین به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اتخاذ شده است.

بیرانوند تصریح کرد: این تعطیلی شامل ادارات خدمات‌رسان آب، برق، گاز و مخابرات و مراکز درمانی، بیمارستان و کلینیکی، آزمایشگاهی و بهداشتی و شهرداری و آتش‌نشانی نمی‌شود و این دستگاه‌ها موظف به استمرار  خدمات‌رسانی به مردم هستند.

فرماندار دورود تاکید کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز تا پایان هفته جاری می‌بایست در حالت آماده‌باش در سطح شهرستان حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا دوشنبه، ۱۲ آبان همه مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان دورود تعطیل خواهند بود و در صورت عدم اجرای مصوبه فوق با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بیرانوند از شهروندان دورودی خواست تفریحات، مهمانی‌ها و تجمعات خود را به صفر برسانند و در خانه بمانند و به هشدار و توصیه‌های ستاد کرونای کشور، استان و شهرستان پای‌بند باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر این ویروس را شکست دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما