شناسهٔ خبر: 43595091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی به صورت مجازی و الکترونیکی در قزوین آغاز شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ صبح روز سه شنبه ششم آبان ماه؛ همزمان با سراسر کشور بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی به صورت مجازی باحضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، حجت الاسلام والمسلمین انصاری معاون پرورشی و فرهنگی استان، در اپلیکیشن "شاد"برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تاکید بر تقویت روحیه خود باوری در دانش آموزان، گفت: شورای دانش آموزی تمرین و ممارستی است برای پذیرش مسوولیت های بزرگ در  آینده و دانش آموزان باید به سرنوشت خود و سایر دانش آموزان اهمیت دهند و از هم اکنون برای به دست آوردن تجارب لازم و بر عهده گرفتن مسئولیت های بزرگ و مهم در آینده آماده شوند.
 

اصغری ضمن تاکید بر نقش تاثیر گذار مدیران  در انتخابات شورای دانش آموزی گفت: ضروری است با عزم جدی مدیران دانش‌آموز باوری قبل از دانش‌آموز محوری در مدارس اتفاق بیفتد که شوراهای دانش آموزی برای تحقق این مهم نقش تاثیرگذاری دارد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: کار پرورشی در ذهن دانش‌ آموزان ماندگار است لذا به نقش مهم شوراهای دانش آموزی در مدارس باید توجه بیشتری کرد، منتخبان شورای دانش آموزی می توانند با همراهی مدیران مدارس در مسائل مختلف به ایفای نقش بپردازند تا درنهایت در سطح جامعه مفید عمل نمایند.

اصغری اضافه کرد:  یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در اجرای این برنامه ها تربیت دانش آموزان باروحیه مطالبه گری، نقادی و پرسشگری و احترام به نظر دیگران است.

سپس خطاب به دانش آموزان گفت: توجه ویژه در انتخاب افراد داشته باشید، افرادی که قدرت و پذیرش مسوولیت ها را داشته باشند انتخاب و سپس از آن ها مطالبه نمایید تا منتخبین وظایفشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی ادامه داد: امیدورام در طی این هفته دانش آموزان  در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند و بهترین افراد را انتخاب نمایند.

اصغری تصریح کرد: در بیست و سومین دوره انتخابات دانش اموزی،  ۱۸۳هزار و ۷۲۱ نفر از دانش آموزان در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان شرکت می‌کنند و بیش از ۸ هزار نفر به ‌عنوان اعضاء این شوراها برگزیده می‌شوند.

لازم به ذکر است؛ حداقل آمار اعضای شورای دانش آموزی مدرسه شامل  پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و نیز حداکثر آمار اعضای شورای دانش‌ آموزی مدرسه  شامل ۱۱ نفر  عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل است.

 

نظر شما