شناسهٔ خبر: 43595040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تولید انبوه واکسن جدید کرونا در روسیه آغاز شد

تولید انبوه واکسن جدید کرونا در روسیه به نام «اپی واک کرونا» در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: تولید واکسن کرونا به نام «اپی واک کرونا» در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک روسیه آغاز شد.

«اپی واک کرونا» که واکسن دوم کرونا است در اواسط ماه اکتبر جاری (مهر) ثبت شد.

انتظار می‌رود در مرحله جدید آزمایش این واکسن ۴۰ هزار داوطلب ازجمله افراد با سن بالای ۶۰ سال و نیز افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن نیز شرکت کنند.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن روسی کرونا است که مرکز اپیدمیولوژی و ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه آن را ساخته است.

مدیرکل شرکت داروسازی ار. فارم تولیدکننده واکسن روسی کرونا به نام اسپوتنیک وی از آغاز واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه در ماه نوامبر (ماه آینده میلادی) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، «واسیلی ایگناتیف» مدیر کل شرکت «ار. فارم» اعلام کرده است که مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، واکسیناسیون گسترده کرونا با واکسن «اسپوتنیک وی» در همه مناطق روسیه از ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر هر روز در این مورد (واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه) نشست‌ها و رایزنی‌هایی برگزار می‌شود و پنج شرکت داروسازی با تمام امکانات خود به تولید انبوه واکسن اسپوتنیک وی می‌پردازند و همه اقدامات برای آغاز واکسیناسیون گسترده جریان دارد.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۱۶ هزار و۵۵۰ مورد جدید به یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۳۲۰ نفر دیگر به ۲۷ هزار تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

نظر شما