شناسهٔ خبر: 43594886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهیابی چهار دانشجوی دانشگاه یزد به مسابقه قرآن و عترت کشور و چند خبر کوتاه از استان

یزد- ایرنا - راهیابی چهار دانشجوی دانشگاه یزد به جشنواره قرآن و عترت کشور،معرفی استاد ممتاز این واحد دانشگاهی ، ارایه خدمات غیرحضوری به مراجعان اداره تعاون در خاتم و  پلمب پنج واحد صنفی و بانکی در میبد از جمله خبرهای روز سه شنبه ن یزد است.

صاحب‌خبر -

چهار نفر از دانشجویان دانشگاه یزد به مرحله سراسری سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور راه یافتند. 

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان هرساله در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه ای، کشوری و سراسری(ملی) و در شش بخش آوایی، معارف، فناوری، هنری، ادبی و پژوهشی در۳۴ رشته برگزار می شود.

لیلا تیموری در رشته آشنایی با احادیث، محمدحسین جعفریان در رشته ترجمه و تفسیر،محسن اسدی در رشته صحیفه سجادیه و محمد تاجمیر ریاحی نصرآبادی در رشته پرسمان معارف به مرحله سراسری شنواره راه پیدا کردند.

مرحله سراسری و پایان  این جشنواره در بخش معارف به صورت کتبی یازدهم آبان ماه جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معرفی استاد ممتاز دانشگاه یزد

شورای انتخاب استاد ممتاز دانشگاه یزد  بیژن دواز عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی، را به عنوان اولین استاد ممتاز این دانشگاه انتخاب و معرفی کرد.

ولی درهمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد  در این مورد افزود: این انتخاب بر اساس پیشنهاد دانشکده علوم ریاضی و پردیس علوم و پس از طی مراحل لازم، در شورای انتخاب استاد ممتاز دانشگاه انجام شد.

اطلاعیه اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاتم

 اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  شهرستان خاتم هم در اطلاعیه ای در راستای پیشگیری از کرونا  بر اعلام آمادگی کامل در ارایه خدمات غیرحضوری به ارباب رجوع در این اداره صادر کرد. 

در این اطلاعیه آمده :سامانه جامع روابط کار جهت ثبت دادخواست، نوبت دهی و امور مربوط به متقاضیان بیمه بیکاری راه اندازی شده است و هم چنین سامانه جامع هوشمند بخش تعاون نیز جهت تاسیس و ثبت تغییرات تعاونی ها در خدمت متقاضیان  است.

پلمب سه واحد صنفی و یک شعبه بانک در یمبد
رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت(صمت) میبد از پلمب سه واحد صنفی و یک شعبه بانک در این شهرستان با توجه به بی توجهی  مسوولان آنها به رعایت توصیه های بهداشتی در مبارزه با کرونا خبر داد.

حجت الله خلیلی افزود: به دنبال وضعیت هشدار در شهرستان گشت مشترکی با نمایندگان اداره های صمت،شبکه بهداشت و درمان ،اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا)  انجام شد که تخلف این واحدها از لحاظ رعایت موارد بهداشتی بررسی  و اعمال قانون شد.

مسوولان واحدهای صنعتی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند

همچنین محمدرضا ماندگاری  رییس شرکت شهرک صنعتی جهان آباد میبد رعایت دقیق توصیه‌های  بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را از واحدهای تولیدی خواستار شد و گفت: با توجه به شرایط موجود بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا از امروز( سه‌شنبه) ۶ آبان ماه به مدت ۲هفته شیوه های نامه های بهداشتی لازم‌الاجرا است.

وی استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح ،رعایت فاصله‌گذاری بین اشخاص و تجمع نکردن کارکنان و ارباب رجوع و اجرای طرح دورکاری در بخش‌هایی که قابلیت اجرا دارد ،شناسایی و غربالگری کارکنان و اقداماتی که باعث قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست از مبدا حرکت سرویس کارکنان تا محیط کار را الزامی عنوان کرد.

به گفته وی برای نظارت بر حسن انجام موارد ذکر شده بازرسی‌هایی انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف مسوولیت حقوقی آن علاوه بر شخص متخلف  بر عهده بخش بهداشت واحد صنعتی و مدیریت آن واحد است.

۱۷ هزار نفر در ۳۶۷ واحد تولیدی و صنعتی میبد مشغول کار هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

،  

نظر شما