شناسهٔ خبر: 43594754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان:

نان در اردستان ۳۰ درصد گران شد

مرتضی عسگری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان از افزایش به طور متوسط ۳۰ درصدی نرخ نان در شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا باقری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از اعلام نرخ جدید نان توسط کارگروه استان در تاریخ اول آبان‌ماه جلسه تخصصی کمیته فرعی گندم، آرد و نان شهرستان اردستان در محل فرمانداری تشکیل و نرخ انواع نان در سطح شهرستان  مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نرخ نان از سال ۹۸ تاکنون افزایش نداشته و امروز به طور متوسط انواع نان در سطح شهرستان اردستان تا ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت، افزود: با وجودی که قیمت آرد تغییری نکرده است اما با توجه به تغییر سایر هزینه‌ها مانند حقوق کارگران، موادی مانند خمیرمایه و نمک و آب، برق و گاز، قیمت نان در کل استان اصفهان افزایش یافت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان با بیان اینکه بیش از یک سال قیمت نان افزایشی نداشته، گفت: بر اساس نرخ مصوب، قیمت هر قرص نان سنگک ۱۲۰۰ تومان، بربری ۸۰۰ تومان، لواش ۳۵۰ تومان و تافتون ماشینی ۴۵۰ تومان تعیین شده است.

باقری تاکید کرد: نانوایان موظفند ضمن عمل به نرخ جدید فروش نان یارانه‌ای و نیمه‌رایانه‌ای، وزن چانه نان را نیز به صورت استاندارد که در نرخ نامه‌ها درج شده است، رعایت کنند.

وی گفت: شهروندان به منظور شکایت از نانوایانی که کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌ کنند، باید با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و یا اتحادیه نانوایان تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی شکایات شهروندان اقدامات لازم انجام شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه در شهرستان ۸۰ واحد نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای فعالیت می کنند، گفت: این نانوایی ها ماهانه بیش از ۱۰ هزار کیسه آرد را تبدیل به نان و به فروش می رسانند.

انتهای پیام

نظر شما