شناسهٔ خبر: 43594452 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چند نکته مهم درباره ضدعفونی کردن گوشی همراه/ فیلــــــم

صفحه گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ از سطوح بسیار آلوده است که امکان انتقال ویروس کرونا از طریق آن‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ اکثر افراد به طور مرتب از تلفن همراه برای پاسخ به تماس‌ها، بررسی لیست خرید در فروشگاه‌ها یا مطالعه آخرین اخبار استفاده می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که کروناویروس جدید احتمالاً تا ۹ روز در روی بعضی سطوح از جمله تلفن همراه زنده می‌ماند و متأسفانه هر میکروبی که بتواند به تلفن همراه راه یابد، می‌تواند به پوست دست و سپس به دهان، بینی یا چشم منتقل شود.

از بین‌بردن میکروب‌ها به‌دلیل بیماری‌زایی بودن آن‌ها، همیشه در زندگی انسان حائز اهمیت بوده‌، اما این‌ روزها که همه جا خبر از شیوع ویروس کرونا است، ضدعفونی وسایل الکترونیکی به ویژه تلفن همراه و تبلت، نقش بیشتری در حفظ سلامت افراد دارد. در ادامه شما را با نحوه ضدعفونی این وسایل آشنا می‌کنیم:

برای نیل بدین منظور ابتدا به یک اسپری ضدمیکروبی ایمن برای صفحه لمسی و یک پارچه میکروفیبر نیاز دارید؛ به‌نظر می‌رسد اسپری‌های بر پایه الکل برای صفحه‌های لمسی بهترین گزینه باشد. در هنگام استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده موارد زیر را رعایت کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه الکترونیک شما خاموش است و به پریز برق متصل نیست.
  • یک پارچه میکروفیبر را با اسپری ضدعفونی‌کننده (ترجیحاً الکل) مرطوب کنید و مراقب باشید که این پارچه بیش از حد به الکل آغشته نباشد.
  • صفحه گوشی یا تبلت را با ماده ضدعفونی، میکروب زدایی کنید.
  • اجازه دهید اسپری برای مدت زمان کوتاه روی تلفن همراه باقی بماند.
  • صفحه گوشی خود را با یک پارچه میکرو فیبر تمیز، خشک کنید؛ در صورت استفاده از الکل، به‌دلیل فراربودن آن نیازی به خشک‌کردن گوشی نیست.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما