شناسهٔ خبر: 43593920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تدوین دو سند برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور

وزیر نفت با اشاره به تدوین دو سند برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور گفت: نخستین سند مربوط به تولید و مصرف گاز تا افق ۱۴۲۰ و دومین سند نیز مربوط به نوسازی حمل و نقل عمومی و تغییر ترکیب سبد سوخت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: «بیژن زنگنه» امروز (سه شنبه) در حاشیه حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب افزود: بیشتر موضوع های مطرح شده در این جلسه بر روی بحث عمران شهرها و روستاها و زیرساخت‌ها بود.

وی اضافه کرد: پیرامون تخصیص قیر رایگان برای راه‌های روستایی نیز بحث شد و تاکید کردم که وزارت نفت آمادگی کامل دارد تا قانونی که مجلس تصویب کرده را در صورت نهایی شدن اجرا کند تا رونقی در روستاها و شهرهای کوچک برای عمرانشان ایجاد شود.

زنگنه با بیان اینکه پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران بوسیله تهاتر با نفت نیز صحبت شد و دولت در این زمینه اقدام هایی انجام داده و تصمیم هایی گرفته و مشخص است که چه مسیری باید طی شود تا به نتیجه برسد.

وزیر نفت در ارتباط با موضوع گازرسانی به روستاها و شهرها هم گفت: صحبت هایی درمورد رعایت حریم خطوط لوله و تاسسیاست نفتی مطرح شد.

وی موضوع تدوین دو سند برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور را یادآور شد و افزود: یک سند در مورد تراز مصرف و تولید گاز تا افق ۱۴۲۰ است که در آن بطور جدی بهینه‌سازی دیده شده و ‌در این زمینه به ویژه مبحث ۱۹ ساختمان مورد توجه قرار گرفته است.

زنگنه سند دوم را مربوط به سوخت حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان حمل و نقل دانست و گفت: بر اساس این سند ترکیب سبد سوخت‌ها و حمل و نقل کشور مشخص شده است.

وی مباحث دیگر را مربوط به توسعه اکتشاف و گازرسانی در مناطق و توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی عنوان کرد و افزود: در مجموع جلسه مفیدی بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی در اواخر شهریورماه امسال در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملکرد وزارت نفت و برنامه‌های توسعه گفته بود: امروز کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری متفقین‌شان بر ملت ایران تحمیل شده، قرار داریم و آنها می‌کوشند تا بر ابعاد این تحریم بیفزایند. اکنون لازم است همانند دوران دفاع مقدس همه ارکان نظام به ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی با هم‌اندیشی به صورت یکپارچه عمل کنند.

وی افزود:گزارشی در زمینه برنامه‌های وزارتخانه در ارتباط با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در هشت محور به نمایندگان ارائه شد که افزایش ظرفیت تولید در میادین مشترک نفتی، دوری از خام‌فروشی و توسعه صنعت پتروشیمی، توسعه گازرسانی، افزایش صادرات گاز، حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع‌آوری گازهای مشعل نفت، مقابله با تحریم‌ها و ریل‌گذاری برای آینده از جمله محورهایی است که وزارت نفت در آن برنامه‌ریزی داشته است و گزارش آن به نمایندگان ارایه شد.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما