شناسهٔ خبر: 43593904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بابایی کارنامی خبر داد

حضور وزیر دفاع در کمیسیون اجتماعی جهت تعیین تکلیف پرداخت حق مناطق جنگی به شاغلان نیروهای مسلح/تعیین سازوکاری برای پرداخت حق بیمه بیکاری به آسیب‌دیدگان از کرونا

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، از حضور وزیر دفاع در نشست امروز این کمیسیون جهت پاسخ به سوال نماینده کرمانشاه پیرامون تعیین تکلیف پرداخت حق مناطق جنگی به شاغلان نیروهای مسلح خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز (سه‌شنبه 6 آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست که با حضور وزیر دفاع تشکیل شده بود سوال آقای مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس پیرامون پرداخت حق مناطق جنگی به 60 هزار نفر از افراد شاغل در دستگاه های نیروهای مسلح که در قانون برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته اما تاکنون به این افراد پرداخت نشده است، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت قرار بر این شد که با مشارکت کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای پرداخت حق مناطق جنگی به این افراد تا یک ماه آینده اقدام شود.

تعیین مدت زمان یک هفته برای ارائه فرمولی جهت حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا

وی تصریح کرد: موضوع بعدی که در دستورکار نشست امروز این کمیسیون قرار داشت، بررسی وضعیت افرادی بود که در پی شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و تحت پوشش هیچ کدام از بیمه‌ها هم قرار ندارند و رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند بر ضرورت حمایت از آنها توسط دولت تاکید فرمودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این نشست قرار بر این شد که دولت و سازمان تامین اجتماعی سازوکاری برای حمایت از این افراد طراحی کنند و در نهایت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان تامین اجتماعی توافق کردند که ظرف مدت یک هفته برای حمایت از یک میلیون و دویست هزار نفری که آسیب دیده از کرونا هستند، فرمولی ارائه کنند که بر اساس آن مورد حمایت دولت قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد:  در این نشست وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونانش، معاونان اشتغال، رفاه و تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند./

پایان پیام

نظر شما