شناسهٔ خبر: 43593673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حزب‌الله: آمریکا 10 میلیارد در لبنان خرج کرد اما لبنان حیاط خلوتش نخواهد شد

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان موضع توهین‌آمیز فرانسه به اسلام را محکوم کرد و در ادامه گفت، آمریکا تمام امکانات خود را علیه حزب‌الله بسیج کرده اما این اقدامات همه‌جانبه به جایی نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان موضع فرانسه در تشویق به اهانت به پیامبر -ص- را به شدت محکوم کرد و مقامات این کشور را به پایان دادن به این وضع فراخواند.

بر اساس گزارش «العهد»، وی در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت گفت: پیروزی‌های حزب‌الله نتیجه ثبات و جهاد و مدد خداوند است... حزب‌الله موفق به مقاومت در برابر اسرائیلی شد که نقطه ثقل ظلم جهانی آمریکاست و به همین دلیل می‌بینیم که آمریکا تمام امکانات، فشار، پول، رسانه و تحریم‌های خود را علیه حزب‌الله به کار گرفته اما آن را شکست نخواهد داد.

شیخ قاسم افزود، مقاومت به یک شیوه و روش برای جوانان آزاد در جهان تبدیل شده و فریب بودن مدل آمریکایی با نژادپرستی در داخل این کشور و جنایات آن در عراق، افغانستان، یمن، سوریه، حمایت از رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، لبنان و کشورهای منطقه فاش شده است.

وی تصریح کرد، واشنگتن ده میلیارد دلار برای حمایت از مزدوران و وابستگان به خود در لبنان خرج کرد و این دلیل دیگری بر میزان ایستادگی لبنان مقاوم است؛ مقاومت بود که در سال ۲۰۰۰ رژیم اشغالگر را ذلیلانه از لبنان بیروت کرد و سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ در مقابل جمع خصمانه بین‌المللی ایستاد.

معاون دبیر کل حزب‌الله بر ضرورت مقابله با دو نوع فساد در لبنان تأکید کرد؛ فساد سوءاستفاده‌کنندگان از قدرت و فساد مورد حمایت آمریکا.

نعیم قاسم گفت: برخی می‌گویند حزب‌الله عامل سختگیری‌های آمریکا علیه لبنان است، حزب‌الله چه کار کرده؟ حزب‌الله تنها از سرزمین و کرامت دفاع کرده و خواهان استقلال است اما آمریکا می‌خواهد لبنان حیاط خلوتی برای مشروعیت بخشی به اشغالگر اسرائیلی و اسکان (دائمی آوارگان) باشد؛ مخالفت ما با سیاست‌های آمریکا، مخالف با تجاوز به کشورمان و رد وابستگی است.

وی افزود، حزب‌الله در اکتبر سال گذشته نیز به صراحت اعلام کرد، با استعفای دولت «سعد الحریری» مخالف است؛ درباره فوت وقت هشدار داد و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نیز به صراحت با استعفای دولت الحریری به خاطر پیامدهایش مخالف کرد، اما نتیجه چه شد؟

شیخ قاسم در پایان ضمن ابراز امیدواری به این موضوع که دولت جدید در اسرع وقت تشکیل شود و بتواند رأی اعتماد بگیرد ، تصریح کرد، حزب‌الله از اقدامات در راستای تشکیل دولت بر اساس یک برنامه نجات اقتصادی، اجتماعی و مالی استقبال می‌کند.

فارس

نظر شما